کمک به معیشت ۷۰ خانواده با احیا یک کارخانه

11:36 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کمک به معیشت ۷۰ خانواده با احیا یک کارخانه
عضو هیئت مدیره کارخانه ایران‌کولا با اشاره به احیای این واحد تولیدی با کمک قوه قضاییه گفت: با توجه به حکمی که برای مزایده کارخانه صادر شده بود این مجموعه نمی‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد و ممکن بود با این اتفاق به معیشت ۷۰ خانواده آسیب وارد شد.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام‌والمسلمین محسنی اژ‌ه‌ای بار‌ها در جلسات و مناسبت‌های مختلف اعلام کرده دستگاه قضا مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت به دولت در عرصه اقتصادی مبادرت ورزد.
 
رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قضایی در ۲۱ شهریور ۱۴۰۱، در این خصوص گفت: قوه قضاییه در سال‌های گذشته به حمایت از تولید و کمک به دولت پرداخته است، اما در صدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمند‌تر دنبال کند.
 
رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضایی مأموریت داد تا در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغالزایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.

در این راستا احیای واحد‌های تولیدی یکی از اهدافی است که واحد‌های قضایی در رأس امور خود قرار داده‌اند و به آن توجه ویژه دارند.
 
در این رابطه شرکت ایران‌کولا یکی از شرکت‌هایی است که توانسته با کمک قوه قضاییه و واحد‌های قضایی سیستان‌وبلوچستان واحد تولیدی خود را احیا و به چرخه تولید بازگردد.

امید محمدی، عضو هیئت‌مدیره کارخانه ایران‌کولا، در رابطه با این موضوع در گفت‌وگو با میزان گفت: شرکت ایران‌کولا در سال ۷۶ تاسیس و فعالیت آن آغاز شد، در سال ۹۲ و ۹۳ به دلیل برخی از مشکلات همانند تحریم‌ها شرکت با مشکل و معضلاتی مواجه شد.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی از ٢٠ سال پیش تاکنون به فعالیت مشغول بوده و زمینه اشتغال بیش از ۶۰ تا ۷۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است، اظهار کرد: کارگران روز مزد نیز با این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

محمدی مشکل پیش‌آمده برای شرکت را کمبود سرمایه در گردش دانست و تصریح کرد: هیئت‌مدیره با اخذ تسهیلاتی برای مجموعه تعهداتی ایجاد کرده بود و با توجه به اینکه مجموعه نتوانست این تعهدات را اجرایی کند دچار مشکل شد.

به گفته عضو هیئت‌مدیره کارخانه ایران‌کولا از سال ۹۹ برخی از سرمایه‌گذاران استانی با کمک مدیران استان سعی در احیا کارخانه داشتند، اما به علت مشکلاتی، چون عدم سرمایه در گردش با مجموعه قطع همکاری کردند.
 
وی با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، گفت: در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه در حال حاضر به علت عدم سرمایه در گردش قابل استفاده نیست.
 
عضو هیئت‌مدیره کارخانه ایران‌کولا اعلام کرد: با توجه به شکایت شخص حقیقی مبنی بر بازپرداخت بدهی‌ها کارخانه به مزایده گذاشته شده بود که با تلاش دادگستری شهرستان ایرانشهر و شخص دادستان این حکم در جهت حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از بیکار شدن کارگران اجرا نشد.

شنیده‌شدن دغدغه‌ها توسط  دادستان موجب ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر شد 
 
وی افزود: از زمستان سال ۱۳۹۹ که سمت مدیر اجرایی شرکت را بر عهده گرفته‌ام کمک‌های دادستانی را در کنار مجموعه خود داشته‌ایم، دادستانی شهرستان ایرانشهر بار‌ها از مجموعه بازدید کرده و پای صحبت ما نشسته‌اند. شنیده‌شدن دغدغه‌ها موجب ایجاد انگیزه برای ادامه پیمودن مسیر برای ما شد.

محمدی همچنین به بازدید رئیس دادگستری شهرستان از واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: رئیس دادگستری در جلس‌های در کارخانه مشکلات ما را با مدیران سطح شهرستان مطرح‌کرد و به حل آن پرداختند. همچنین با همراهی دادستانی و دادگستری شهرستان برخی از موانع تولید کارخانه همچون مشکل سوخت رفع شد.

تامین نیروی مورد نیاز کارخانه با مددجویان زندان‌ها
 
عضو هیئت‌مدیره کارخانه ایران‌کولا افزود: همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده با دادستان ایرانشهر مقرر شد در جهت تامین نیروی مورد نیاز کارخانه از مددجویان زندان‌های این شهرستان استفاده کنیم که در حال حاضر به ۵۰ تا ۶۰ نیروی کار نیازمند هستیم.

به گفته محمدی با رایزنی‌های انجام‌شده با دادستانی شهرستان ایرانشهر و با پیگیری‌ها رئیس سازمان زندان‌های این شهرستان موضوع خرید محصولات کارخانه برای زندان‌های این شهرستان نیز مورد تاکید قرار گرفت.
 
وی با تاکید بر اینکه کمک‌های دستگاه قضایی استان احیاگر این کارخانه بوده است، خاطرنشان کرد: اگر حمایت قوه قضاییه و به طور خاص دادستانی این شهرستان از تولید نبود با توجه به حکمی که برای مزایده کارخانه صادر شده بود، این مجموعه نمی‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد و احیا شود و ممکن بود با از هم پاشیده شدن کارخانه، ممکن بود به معیشت ۷۰ خانواده آسیب وارد شد.

محمدی افزود: اضطراب و فشاری که به خانواده‌ها با بیکارشدن نان‌آور خانواده تحمیل می‌شود تا مدت‌ها قابل جبران نبود که با همت دادگستری و دادستانی استان از آن جلوگیری شد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *