افزایش ۶ درصدی تولید گاز مجتمع پارس جنوبی در سالی که گذشت

10:16 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
افزایش ۶ درصدی تولید گاز مجتمع پارس جنوبی در سالی که گذشت
معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تأمین گاز مورد نیاز کشور در زمستان سرد پارسال از نقاط قوت عملکرد سالانه دولت سیزدهم است، گفت: تولید گاز طبیعی این مجتمع در زمستان پارسال ۱۷٫۲ میلیارد مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش ۶ درصدی نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسین شمشیری معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در آیین تجلیل از سرآمدان تولید مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور به گاز در این مدت در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است و قابلیت اطمینان تولید گاز در مخازن مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲ درصدی نسبت به سال پیش از آن، به ۱۰۰ درصد رسید. 

وی با بیان اینکه در این سال تعهد مجتمع با ۲٫۷ درصد رشد نسبت به ۱۴۰۰، تحقق ۹۹٫۹ درصدی یافت، با اشاره به کاهش زمان زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: این زمان برای برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافت که حاصل این کاهش چهار روزه، تولید ۵۷۰ مترمکعب گاز بیشتر بود.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: در حالی که تعمیرات اساسی این مجتمع سال ۱۴۰۰ مدت ۲۳ روز طول کشید، این فرآیند در ۱۴۰۱ در ۱۹ روز انجام شد. افزون بر این، صادرات گاز مایع زمستان ۱۴۰۱ مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیش از آن افزایش یافت. 

شمشیری با بیان اینکه همه این دستاورد‌ها در سایه همکاری این مجتمع، استان و مردم با محور منطقه ویژه پارس حاصل شده است، اظهار کرد: شاهد شکل‌گیری همکاری سازنده میان همه بخش‌های اثرگذار در این حوزه هستیم. 

وی همچنین از آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه مجتمع گاز جنوبی با پالایشگاه یازدهم خبر داد و گفت: با تغییر رویکرد وزارت نفت، امسال تلاش می‌کنیم به‌دلیل نیاز گاز کشور و ضرورت برداشت از میدان مشترک همزمان با فعالیت پالایشگاه بدون اینکه از سکو کاهش تولید رخ دهد، تعمیرات جاری و اساسی مورد نیاز را عملی کنیم و اگر امسال این رویکرد به‌خوبی عملیاتی شود، برای سال آینده اهداف بالاتری برنامه‌ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *