میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی

10:09 - 29 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۴۵
میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی
شش نمایشگاه تجسمی روز جمعه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، شش نمایشگاه تجسمی، روز جمعه اول اردیبهشت ۱۴۰۲، در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند.

نمایشگاه نقاشی‌های آناهید پیمان با عنوان «گسست» در گالری استاد ممیز افتتاح می‌شود.

میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «مجموعه‌ی آثار آناهید پیمان گسست طبیعت را تداعی می‌کند. انتزاعی تلخ با پوسته‌ای رنگارنگ که پرسپکتیو زیست محیطی را در قالب تراژدی حقیقی سرنوشت آن به تصویر می‌کشد. اختلالات ویرانگری که آگاهانه و ناآگاهانه اکوسیستم زیستی گونه‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

گالری زمستان نیز میزبان نمایشگاه فتوکلاژ‌های الناز راسخ با عنوان «آدمی بی‌زمان و زمان بی‌آدمی» است.

میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «بدون انسان هیچ زمانی وجود ندارد. ولی این «نه بدونِ آدمی» چه معنایی دارد؟ آدمی دهنده‌ی زمان است یا گیرنده‌ی آن؟ آیا آدمی ابتدا آدمی است و سپس به طور اتفاقی، یعنی در زمانی یا در زمانی دیگر، زمان را دریافت می‌کند و خود را به آن پیوند می‌دهد؟ زمان راستین نزدیک‌بودگیِ حضور یافت از دل حاضر، گذشته و آینده است.»

نمایشگاه عکس‌های حامد غلامی با عنوان «تلواسه هامون» در گالری پاییز برگزار می‌شود.

میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی

در توضیح این نمایشگاه آمده است: ««دشمن»، «دروغ» و «خشکسالی»، کهن­‌ترین جادو‌های سه­‌گانه‌ی بدسگال اهریمنی هستند، که تا بود؛ با سه­‌گانه‌ی نیکوسگالِ «دوستی»، «راستی» و «آبادانیِ» ایران زمین در کشمکش و ستیزه بودند. در هر روزگار، خردمند پهلوانان و توانمند دانایانِ پیشین، با کمندِ خرد و دانایی، سرِ جادوان را همیشه به بند می‌آورده­‌اند.»

گالری استاد میرمیران نیز میزبان نمایشگاه عکس‌های زهرا خاوری با عنوان «نگاه» است.

میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی
این نمایشگاه عکس‌هایی از چهره دختران و مادران مهاجر است که بر اساس روایت‌هایشان در قاب پرتره عکاسی شده‌اند. هر کدام از آنان روایتی شیرین و عمدتاً تلخ از مهاجرت اجباری داشتند.

همچنین نمایشگاه مجسمه‌های سنگی سید رحیم حسینی با عنوان «تلاطم» در گالری تابستان افتتاح می‌شود.

میزبانی خانه هنرمندان ایران از شش نمایشگاه تجسمی

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «احساسات درونم مدام در تلاطم هستند. آن‌ها گاهی خود را در تصویر می‌نمایند و گاهی در کلام و اینک در مجسمه. چه زیبا، سنگ‌های سخت این روز‌ها در تنهایی‌هایم به کمک آمده‌اند تا احساساتم را به نمایش بگذارند.»

گالری بهار نیز میزبان نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان «دریای عشق» است.

شش نمایشگاه تجسمی جمعه اول اردیبشهت ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند و تا یازدهم اردیبهشت ماه میزبان علاقه‌مندان هستند.

لازم به ذکر است خانه هنرمندان ایران روز‌های شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روز‌های یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: نمایشگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *