دیدار معاونان سازمان انتقال خون در کانون هموفیلی ایران

15:27 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶۱
دیدار معاونان سازمان انتقال خون در کانون هموفیلی ایران
معاونان سازمان انتقال خون و هیأت همراه از کانون و مرکز جامع درمان هموفیلی به مناسبت روز جهانی هموفیلی بازدید کردند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان و عباداله سالک مقدم معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان به همراه حسن پور رضا سرپرست روابط عمومی ضمن گفتگو و تبادل نظر با مسئولان کانون هموفیلی ایران، روز جهانی هموفیلی را به کارکنان کانون و بیماران تبریک و برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیق کردند.

نازنین فرزادی فر رئیس هیأت مدیره کانون ضمن خیر مقدم و تقدیر از این حرکت خود جوش گفت: امیدواریم حضور دو معاون فنی و اجتماعی سازمان سبب تعاملات بیشتر کانون و سازمان انتقال خون باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان انتقال خون در تأمین خون مورد نیاز بیماران گفت: پویش‌های اهدای خون و نذر خون شاهکار است و خیالمان راحت است که شما را داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که کانون هموفیلی و سازمان انتقال خون بتوانند همچون گذشته همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی تأکید کرد: این مرکز علاوه بر خدمت رسانی به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی و تأمین فاکتور ۸ و ۹ به سایر بیماران انعقادی نیز به رایگان خدمات ارائه می‌دهد.

 نیاز تمام بیماران هموفیلی را در سال گذشته برطرف کردیم

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون نیز در این جلسه سازمان انتقال خون را مردم محور و موفقیتش را مرهون مردم دانست و گفت: مفتخریم که با تمام مشکلات توانستیم در سال گذشته تمام نیاز بیمارستان‌های کشور و بیماران را تأمین کنیم و حتی نیاز به خون و فراورده در استان سیستان و بلوچستان که مصرف خون آن بیش از تولید است نیز با کمک شبکه ملی انتقال خون و همکاری سایر استان‌ها برطرف شد و من از طرف سازمان انتقال خون از تمامی مردم شریف و اهدا کنندگان خون تشکر می‌کنم و افتخار دارم بگویم این موفقیت ثمره زحمات همکاران، دوستی و اعتماد مردم و ایثار و از خود گذشتگی آنان است.

 تأمین سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد خون و تولید پلاسما برای بیماران هموفیلی

سالک مقدم معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون نیز در این دیدار با اشاره به تأمین سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ واحد خون و تولید پلاسما برای تهیه فاکتور‌های مختلف از جمله فاکتور‌های انعقادی گفت: در زمینه تهیه خون و فراورده ایران دارای شاخص‌های بالای جهانی است و در تبدیل خون به فراورده دارای شاخص ۹۸ درصد هستیم که از کشور آمریکا نیز پیشی گرفته ایم.

وی تأکید کرد: فرایند تهیه خون و پلاسما با استاندارد‌های بالای اروپا انجام می‌شود و پالایشگران اروپایی پذیرای این پلاسما برای تولید دارو‌های مشتق از پلاسما هستند و این یک افتخار است که می‌توانیم با پلاسمای ایرانی بخش مهمی از دارو‌های مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اهدای خون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *