نادیده گرفته شدن نقض حقوق فلسطینیان در نهادهای بین‌المللی

11:40 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نادیده گرفته شدن نقض حقوق فلسطینیان در نهادهای بین‌المللی
نقض حقوق بشر فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.

خبرگزاری میزان – در حالی که رژیم صهیونیستی جنایات خشونت‌بار خود را علیه فلسطینیان همچنان ادامه می‌دهد، اما این جنایات نادیده گرفته می‌شوند.

هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی از جمله کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس در نهاد‌های بین‌المللی تلاش همه‌جانبه خود را برای لاپوشانی جنایت‌های این رژیم به کار بسته‌اند.

تاکنون بار‌ها قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی با مخالفت‌های آمریکا و غرب مواجه شده است.

این کشور‌ها حتی در مواردی از محکوم کردن لفظی خشونت‌های رژیم صهیونیستی نیز خودداری و به نوعی این خشونت‌ها را با بهانه‌های ادعایی مانند «دفاع از خود» توجیه کرده‌اند.

گزارش سازمان ملل

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق غذا اخیرا دو مقاله منتشر کرده که در آن‌ها گفته شده است مواد غذایی توسط رژیم صهیونیستی برای وادار کردن فلسطینی‌ها به کنار گذاشتن حقوق مشروع خود به سلاح تبدیل شده است.

این مقالات توسط گروه عرب برای حفاظت از طبیعت (APN) تهیه شده و ماهیت، درجه و تأثیر خشونت رژیم صهیونیستی بر سیستم‌های غذایی فلسطین را به تفصیل شرح می‌دهد.

در این مقاله درباره وضعیت فلسطین، از آنجایی که فلسطینیان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تاکتیک‌های مختلفی که توسط اشغالگران صهیونیست برای استفاده از غذا به عنوان سلاح اتخاذ شده، تشریح می‌شود؛ هدف این است که فلسطینیان از نظر غذا به این رژیم وابسته شوند و همچنین آن‌ها را وادار به دست کشیدن از حقوق خود کنند.

این تاکتیک‌ها شامل «ریشه‌کن کردن نظام‌مند درختان، ممانعت از دسترسی فلسطینی‌ها به زمین‌هایشان و سپس مصادره غیرقانونی زمین‌ها، علاوه بر مسموم کردن معمول آب و خاک فلسطین» است.

با توجه به وضعیت اردن، مقاله APN طرح رژیم صهیونیستی را برای آسیب رساندن به بخش کشاورزی در این کشور از طریق آتش زدن زمین در دره اردن، که نمایانگر سنگ بنای حاکمیت غذایی ملی است، فاش کرد.

این طرح همچنین شامل گسترش «هژمونی آبی رژیم صهیونیستی بر منابع آبی اردن از طریق راهبرد‌های مختلف مانند پمپاژ بیش از حد و منحرف کردن آب اضافی برای پروژه‌های توسعه و همچنین آلودگی بخش جنوبی رودخانه با زباله‌های کشاورزی» است؛ این تخلفات «تأثیر مخربی بر منابع آبی اردن داشت که دومین کشور کم آب در جهان از نظر سرانه مصرف سالانه آب است.»

درخواست برای پاسخگویی

این اسناد خواستار اقدام برای پاسخگویی سخت گیرانه‌تر و «مسئول دانستن رژیم صهیونیستی به دلیل حملات سیستماتیک خود به سیستم‌های غذایی فلسطین و اردن و مجبور کردن این رژیم به جبران خسارات ناشی از این حملات به کشاورزان آسیب دیده هستند.»

کارشناسان سازمان ملل تاکید دارند که جامعه بین‌الملل باید فورا برای توقف اخراج اجباری فلسطینیان و آوارگی آنها در قدس شرقی به عنوان بخشی از الحاق و فلسطینی‌زدایی این شهر اقدام کند.

توجه جهانیان به بی ملاحظگی رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، شلیک موشک از غزه، لبنان و سوریه و حملات مرگبار علیه غیرنظامیان معطوف شده است.

در این سال‌ها یک تراژدی مداوم و کنترل نشده وجود داشته است؛ اخراج اجباری فلسطینی‌ها از خانه هایشان.

علی‌رغم تلاش‌های سازمان‌ها و فعالان بین‌المللی، فلسطینی‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی همچنان بر اساس قوانین تبعیض‌آمیز، مجبور به ترک خانه‌های خود و خلع ید از زمین و املاک خود هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *