بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد/ هوا در بیشتر مناطق کشور گرم‌تر می‌شود

10:20 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۵۳
بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد/ هوا در بیشتر مناطق کشور گرم‌تر می‌شود
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت

معصومه احمدی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های جنوبی کشور را نشان می‌دهد و این بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز دوشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در جنوب شرق، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و فردا هم علاوه بر این مناطق در استان فارس شاهد تداوم بارندگی‌ها  هستیم و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار رعدوبرق، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز جمعه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود تا اینکه سامانه روز جمعه از مرز‌های جنوب شرقی کشور خارج می‌شود.

احمدی اظهار کرد: در بخش‌های شمال در برخی مناطق، استان‌های واقع در شمال غرب و استان‌های واقع در شمال از جمله گیلان و مازندران و بخش‌هایی از شمال شرقی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی هم تا روز پنجشنبه رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با وزش باد شدید و رشد ابر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز جمعه سامانه بارشی جدید دیگری این بار هم از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود، توضیح داد: در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده که به ویژه در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل افزایش دما محسوس‌تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی پدیده مهم روز‌های آتی را وزش باد شدید در برخی مناطق دانست که می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد و در شمال استان سیستان و بلوچستان و منطقه زابل شدت بیشتری دارد.

وی افزود: با افزایش سرعت وزش باد، مناطق مرکزی، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان امروز مواج و متلاطم می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *