رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاریخچه پیدایش دو باشگاه پر طرفدار پایتخت

14:42 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۸۵۴
تاریخچه پیدایش دو باشگاه پر طرفدار پایتخت
مستند «سهم سرخابی» به کارگردانی ساسان گلستانه و از تولیدات شبکه مستند با موضوع مروری بر تاریخچه شکل گیری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از یکشنبه ۲۷ فروردین ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، گلستانه درباره مجموعه مستند ۴ قسمتی «سهم سرخابی» گفت: این مستند داستان پیدایش دو تیم مطرح فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس است و تاریخچه آن‌ها را از زمان تاسیس تا خصوصی سازی روایت کرده است.

وی افزود: ما برای ورود به موضوع این مستند و پیدایش دو تیم پرطرفدار پایتخت، مروری بر پیدایش فوتبال در ایران و جهان و تاریخچه آن‌ها داشتیم و تلاش کردیم روایتی جامع از این موضوع را به مخاطبان عرضه کنیم.برهمین اساس، در بخشی از مستند نیم نگاهی به تیم‌های ریشه‌ای فوتبال ایران به ویژه شاهین، پاس و ... داشتیم. همچنین به خصوصی سازی دو باشگاه نیز پرداخته‌ایم.

تاریخچه پیدایش دو باشگاه پر طرفدار پایتخت

او درباره روند تولید این مستند گفت: کاوه احمدی پیشنهاد ساخت چنین مجموعه‌ای را به صورت یک طرح به من داد و آن را همراه با محمد خداوردی تبدیل به طرح ساخت مستند تلویزیونی کردیم. هدف من از ساخت این مستند این بود که جامعه را نسبت به تاریخچه و پیشینه فوتبال در ایران از منظر دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بیشتر آگاه کنیم. برهمین اساس، همه تصاویر آرشیوی موجود در موضوع این دو تیم را زیر و رو کردیم تا به روایتی دقیق برسیم. علاوه براین، سراغ پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه ورزش کشور رفتیم.

گلستانه گفت: مخاطب با دیدن این مستند هم با تاریخچه دو باشگاه آشنا می‌شود و هم اثرگذاری آن‌ها در فوتبال ایران و بازیکنان شاخص هر دو باشگاه را بیشتر می‌شناسد.

تاریخچه پیدایش دو باشگاه پر طرفدار پایتخت

او افزود: سه سال درگیر تولید این مجموعه مستند بودیم و در دوران کرونا نیز دسترسی به افراد بسیار سخت‌تر شده بود و همین موضوع کار را کندتر کرد.

گلستانه با اشاره به اهمیت ساخت مستند‌های ورزشی گفت: همانطور که می‌دانید موضوع هواداری و طرفداری در فوتبال ایران بسیار باسابقه و جدی است.همیشه دوگانه بین آبی و قرمز در بین طرفداران فوتبال وجود داشته است. همین موضوع نشان میداد که باید سراغ روایت تاریخچه دو باشگاه برویم و هواداری در فوتبال ایران را به نمایش بگذاریم تا جامعه را بیشتر آگاه کنیم. به همین دلیل علاوه بر بیان تاریخچه ورزشی، یک نگاه اجتماعی و جامعه شناختی نیز در این مستند به چشم می‌خورد. در حقیقت جایگاه دو باشگاه را از نظر تأثیرگذاری اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم.

تاریخچه پیدایش دو باشگاه پر طرفدار پایتخت

مستند «سهم سرخابی» در ۴ قسمت به سفارش وزارت ورزش و جوانان ساخته شده است. ساسان گلستانه تهیه‌کننده و کارگردان این اثر و محمد خداوردی نویسنده آن است.

این مجموعه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود تکرار ان روز بعد ساعت ۱۰ خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: مستند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *