رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سی‎ان‎ان خواستار حذف پیام‎های ضدصهیونیستی خبرنگار خود در شبکه‎های اجتماعی شد

14:33 - 27 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۸۴۹
سی‎ان‎ان خواستار حذف پیام‎های ضدصهیونیستی خبرنگار خود در شبکه‎های اجتماعی شد
سی‌ان‌ان از یکی از خبرنگارانش خواسته تا مجموعه‌ای از نظرات ضد صهیونیستی و حامی فلسطینیان خود را که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، حذف کند

خبرگزاری میزان - سخنگوی «سی‌ان‌ان»، می‎گوید که یک خبرنگار این رسانه آمریکایی مجموعه‌ای از نظرات ضد صهیونیستی و حامی فلسطینیان را در رسانه‌های اجتماعی حذف خواهد کرد.

این خبرنگار در ۸ آوریل مقاله کوتاهی با عنوان «حملات در کرانه باختری و تل آویو، در پی تنش‌ها پس از حملات اسرائیل همچنان بالاست» نوشته بود.

به ادعای «سی‌ان‌ان»، این خبرنگارتوجه نکرد که «این حملات هوایی در پاسخ به اقدامات گروه‌ها در غزه و لبنان بوده است.»

«تامارا قبللاوی»، خبرنگار «سی‌ان‌ان»، اهل لبنان و تحصیل‌کرده در جرج تاون است که از سال ۲۰۱۵ برای این رسانه کار می‌کند و در حال حاضر سمت تهیه‌کننده ارشد دیجیتال خاورمیانه را در دفتر لندن شبکه «سی‎ان‎ان» در اختیار دارد. 

سابقه «قبللاوی» در رسانه‌های اجتماعی، پایبندی او به استاندارد‌های سرمقاله «سی‌ان‌ان»، به‌ویژه زمانی که صحبت از گزارش درگیری‌های فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به میان می‌آید، مورد تردید قرار می‌دهد.

پایگاه «هانست ریپورتینگ» که در این رابطه تحقیق کرده، می‌گوید که پستی در فیس‌بوک به تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۵ پیدا کرد که در آن «قبللاوی» وقایع مربوط به تأسیس رژیم صهیونیستی را با اصطلاح فلسطینی «نکبت»، یک کلمه عربی به معنای «فاجعه» توصیف کرده بود. او همچنین تاسیس این رژیم را محکوم کرده بود.

وی همچنین نوشته بود که لبنان با «هجوم بی‌رحمانه و نسل‌کشی توسط تهاجم اسرائیل» روبرو شد و از «میل به مقاومت در برابر پروژه صهیونیسم-سعودی» نوشته بود.

یکی از سخنگویان «سی‌ان‌ان» در ۱۱ آوریل به «هانست ریپورتینگ»، گفت که «تامارا قبللاوی سابقه ارائه روزنامه‌نگاری عالی و متعادل برای سی‌ان‌ان در مورد خاورمیانه و سایر موضوعات را دارد. او با حذف این پست‌ها موافقت کرده است؛ قبللاوی در واقع کل حساب فیس‌بوک خود را مسدود کرده و پروفایل توییتر خود را قفل کرده است.»

این خبرنگار پیش از شروع همکاری با «سی‌ان‌ان»، علناً با یکی از دوستانش در مورد «پایان اسرائیل» مکاتبه کرده بود.

گزارش «هانست ریپورتینگ»، می‎افزاید که «قبللاوی» در مواردی دیگر مواضعی مشابه نسبت به بحث‌ها درباره مسلمانان، فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود.

مدیر اجرایی «هانست ریپورتینگ»، گفت که «سی‌ان‌ان» خواستار اخراج «قبللاوی» نشده، اما به دلیل تعصب او نباید اجازه نوشتن در مورد رژیم صهیونیستی را داشته باشد.

وی می‎گوید که «ما ناامید شدیم که سی‌ان‌ان هیچ گونه اقدام انضباطی علیه یک روزنامه‌نگار جهت دار که درباره اسرائیل گزارش می‌دهد و آشکارا خواستار نابودی آن می‌شود، انجام نداده است.»

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *