نگاهی به اموال سلطنتی انگلیس در آستانه انتصاب چارلز سوم/گزارش‌ها درباره دارایی‌ افراد چه می‌گویند؟

8:00 - 02 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۶۴۱
نگاهی به اموال سلطنتی انگلیس در آستانه انتصاب چارلز سوم/گزارش‌ها درباره دارایی‌ افراد چه می‌گویند؟
سؤالات مهمی در مورد ثروت خانواده سلطنتی انگلیس و میزان نشات گرفته از موقعیت‌های عمومی آن‌ها وجود دارد.

خبرگزاری میزان - هزینه و دارایی‌های خاندان سلطنتی انگلیس همواره مورد توجه رسانه‌ها و مردم انگلیس بوده است.

کاخ باکینگهام می‌گوید که ترتیبات مالی خانواده‌های سلطنتی باید محرمانه باقی بماند اما در آستانه انتصاب «چارلز سوم»، بررسی‌هایی درباره هزینه‌ها و ثروت خاندان مذکور انجام شده است.

به گزارش گاردین، سؤالات مهمی در مورد ثروت خانواده سلطنتی انگلیس و میزان نشات گرفته از موقعیت‌های عمومی آن‌ها باقی مانده است.

همچنین موردی برای کاوش در منشأ مشکوک برخی از ثروت آن‌ها و خطوط مبهم بین آنچه به خانواده سلطنتی انگلیس تعلق دارد در مقابل مردم انگلیس وجود دارد.

دارایی‌های خانواده سلطنتی

الیزابت دوم و چارلز سوم، پرداخت‌های نقدی به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد پوند را از ۲ دارایی ارثی که هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، به اضافه میلیون‌ها دلاری که از بودجه عمومی برای وظایف رسمی خود دریافت می‌کنند، استخراج کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۲، با وجود بحث در مورد اینکه آیا این ۲ ملک در واقع به کشور انگلیس تعلق دارند، آن‌ها هر کدام ۲۱ میلیون پوند از دوک نشین‌های «لنکستر» و «کورنوال» دریافت کردند. 

بر اساس شرایط تسویه بودجه‌ای که دیوید کامرون در سال ۲۰۱۱ به عنوان نخست وزیر وقت معرفی کرد، پادشاه انگلیس که سالانه حدود ۸۶ میلیون پوند از پول عمومی دریافت می‌کند، از نظر فنی در ردیف ۲۵۰ میلیون پوند اضافی در سال از پول مالیات دهندگان است.

چارلز برای اولین بار حمایت خود را از بررسی پیوند‌های تاریخی سلطنت انگلیس با برده‌داری، پس از افشای سندی که پیش از این دیده نشده بود، نشان داد؛ سندی که نشان می‌دهد هزار پوند از سهام شرکت سلطنتی آفریقایی تجارت برده به «ویلیام سوم» منتقل شده است. 

تاریخ کاخ «کنزینگتون»، خانه جانشینی از پادشاهان و اخیراً مقام‌های ارشد ولز، به طرز ناراحت کننده‌ای با دخالت سلطنت در برده‌داری در هم آمیخته است.

تحقیقات نشان می‌دهد که در طول تقریباً ۳ قرن، ۱۲ پادشاه انگلیسی از دخالت انگلیس در برده‌داری حمایت یا سود برده‌اند.

هدایا و جواهرات موجود نزد خانواده سلطنتی

فایل‌های دفتر هند جزئیاتی را نشان می‌دهد که چگونه گنجینه‌های گران‌قیمت غارت شده از هند از مجموعه سلطنتی انگلیس سر درآورده است.

این گنجینه‌ها شامل یک یاقوت افسانه‌ای، و یک کمربند طلایی منبت کاری شده با ۱۹ زمرد است که در نمایشگاه تولدی که آثار مورد علاقه چارلز در آن زمان را به نمایش می‌گذاشته، ظاهر شد.

چارلز و الیزابت نزدیک به ۲ میلیون پوند از فروش اسب‌هایی که شخصیت‌های برجسته از جمله شیخ دبی به آن‌ها داده بودند، به دست آوردند. این موارد از جمله اسب‌هایی بودند که الیزابت آن‌ها را دریافت کرد که ارزش کنونی آن‌ها حدود ۲۷ میلیون پوند است.

کاخ باکینگهام از گفتن اینکه چه مقدار به افراد خانواده سلطنتی انگلیس پرداخت می‌شود خودداری می‌کند، اما تخمین زده شده که هر یک از اعضای خانواده‌های سلطنتی شاغل چه مقدار دریافت کرده‌اند. 

به نظر می‌رسد ۲ مجموعه تمبر که هدایای رسمی دولتی از کانادا و لائوس بودند در مجموعه تمبر‌های خصوصی خانواده سلطنتی انگلیس گنجانده شده است که حداقل ۱۰۰ میلیون پوند ارزش دارد. 

کاخ باکینگهام همچنین از توضیح اینکه چرا ۱۱ قطعه جواهراتی که هدایای رسمی بوده‌اند در گنجینه میراث ملی نگهداری نمی‌شوند، خودداری می‌کند.

جواهراتی که به طور بالقوه ۸۰ میلیون پوند ارزش دارند و از سوی الیزابت دوم، کامیلا و کاترین، پرنسس ولز استفاده شده‌اند، در مجموعه سلطنتی که اقلام مورد اعتماد را نگهداری می‌کند، وجود ندارد. 

رسانه‌های انگلیس بیش از ۹۰ قطعه جواهرات را شناسایی کرده‌اند که مجموعه شخصی الیزابت را تشکیل می‌داد و احتمالاً به چارلز به ارث رسیده است.

این قطعات شامل الماس، زمرد، یاقوت، آمیتیست، آکوامارین و رشته‌های مروارید هستند و بر اساس برآورد‌ها حداقل ۵۳۳ میلیون پوند ارزش دارند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *