کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمز ارز‌ها

14:46 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۶۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمز ارز‌ها
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کشف فرار مالیاتی در حوزه خرید و فروش رمز ارز‌ها با بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی خبر داد.

خبرگزاری میزان - به نقل از سازمان امور مالیاتی، مالیاتی ایران (اینتا)، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از اهداف نظام مالیاتی را ایجاد شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: به منظور دستیابی به این هدف در دوره تحولی نظام مالیاتی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که یکی از این اقدامات پالایش تراکنش‌های بانکی است که با اعمال قواعد جدید در این حوزه صورت گرفته است.

منظور اظهار کرد: در همین راستا از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی یک فراری مالیاتی با برخی صرافی‌های معتبر، درآمد‌های کتمان شده ناشی از خرید و فروش انواع رمز ارز توسط نامبرده شناسایی و مبلغ پنج هزار و پانصد میلیارد ریال مالیات مطالبه و با قبول وی قطعی شد که بخشی از آن وصول و برای مانده بدهی تضمین‌های لازم از اموال وی اخذ شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه کرده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌سازد، تأکید کرد: بر این اساس، برنامه‌ریزی برای مقابله با فرار مالیاتی و وصول کامل درآمد‌های مالیاتی یکی از اساسی‌ترین محور‌های برنامه ریزی نظام مالیاتی در سال آتی است.

فرار مالیاتی آثار سویی بر اقتصاد می‌گذارد که می‌توان به تأثیر آن بر رشد اقتصادی، توزیع درآمد، پس‌انداز بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری بخش دولتی، افزایش تورم و… اشاره کرد. فرار مالیاتی منابع مالی دولت را کاهش می‌دهد و در نتیجه وظایف ومسئولیت‌هایی که شهروندان از دولت انتظار دارند را با چالش مواجهه نموده و عملا تحقق آن‌ها را محدود می‌سازد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *