رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

دلایل رشد بازار سرمایه؛ از تعیین نرخ ارز مبادله‌ای تا کنترل نرخ خوراک محصولات پتروشیمی

12:10 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دلایل رشد بازار سرمایه؛ از تعیین نرخ ارز مبادله‌ای تا کنترل نرخ خوراک محصولات پتروشیمی
بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص کل بورس پس از ۳۱ ماه در روز‌های ابتدایی سال به ۲ میلیون واحد رسید. برخی از کارشناسان اتخاذ سیاست‌های جدید دولت در رابطه با بازار سرمایه را از عوامل این اتفاق می‌دانند.

خبرگزاری میزان _ در دقایق ابتدایی معاملات امروز بازار سهام (۲۶ فروردین ۱۴۰۲)، شاخص کل با رشد ۴۸ هزار و ۴۱۸ واحدی، به عدد ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱۹ هزار و ۳۴۴ واحدی به عدد ۷۱۲ هزار و ۲۹۰ واحد رسید.

آمار‌ها نشان می‌دهد حقیقی‌ها ۳۹۴ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

دلایل رشد بازار سرمایه؛ از تعیین نرخ ارز مبادله‌ای تا کنترل نرخ خوراک محصولات پتروشیمی

در همین رابطه نوید خاندوزی، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با علت این اتفاق در گفت‌وگو با میزان گفت: اتخاذ سیاست‌های منطقی و عاقلانه و تجدیدنظر در برخی از روش‌های گذشته توسط دولت موجب استقبال از بازار سرمایه در روز‌های ابتدایی سال شد. 

وی یکی از سیاست‌های مثبت دولت را تعیین نرخ ارز مبادله‌ای ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان دانست و گفت: این نرخ در معاملات تا ۳۸ هزار تومان نوسان دارد و شرکت‌ها می‌توانند در این بازه به خرید و فروش بپردازند. 

خاندوزی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه را کنترل نرخ خوراک محصولات پتروشیمی دانست و گفت: سیاست‌های دولت در رابطه با جبران عقب‌ماندگی بازار سرمایه از مابقی بازار‌های موازی باعث ایجاد اقبال بیشتر در این بازار شد و ما را با افزایش جریان پول در این روز‌ها رو‌به‌رو کرد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با بیان اینکه یکی از عوامل بیرونی رشد امروز بازار سرمایه، خوش‌بینی به بازار‌های جهانی بوده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود وضعیت بازار در روز‌ها و ماه‌های آینده در صورت عدم اتخاذ سیاست‌های غیرمنتظره و اتفاق‌های جهانی با ثبات همراه باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *