رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری مراسم روز قدس در آفریقای جنوبی، کرواسی و سوئد

10:04 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۳۳
برگزاری مراسم روز قدس در آفریقای جنوبی، کرواسی و سوئد
شهر‌های مختلف آفریقای جنوبی، از جمله ژوهانسبورگ و پرتوریا شاهد برگزاری مراسم روز قدس بودند.

خبرگزاری میزان - مراسم روز قدس امسال در شهر‌های مختلف آفریقای جنوبی با حضور پرشکوه مردم این کشور برگزار شد.

در «پرتوریا»، پایتخت آفریقای جنوبی مردم با تجمع اعتراض آمیز مقابل نمایندگی رژیم صهیونیستی، در حالیکه پرچم‌های فلسطین و حزب الله و نیز تصاویری از امام خمینی، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی را حمل می‌کردند، مراتب خشم و نفرت خود را از رژیم نامشروع و کودک کش صهیونیستی ابراز کردند.

همچنین تظاهرات و تجمع اعتراضی مردم به همین مناسبت در شهر‌های «ژوهانسبورگ»، «کیپ تاون» و «دوربان» و مساجد و شهرک‌های حومه پرتوریا و ژوهانسبورگ برگزار شد.

در مراسم روز قدس امسال در آفریقای جنوبی فعالان سیاسی و سران دینی طی سخنانی ضمن حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین، جنایت‌های رژیم آپارتاید صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و برای آزادی قدس از چنگال صهیونیست‌ها دعا کردند.

مراسم روز قدس در کرواسی

در همین حال، شهر «زاگرب»، پایتخت کرواسی هم شاهد راهپیمایی روز قدس در حمایت از فلسطینیان بود.

امام اصلی مرکز اسلامی زاگرب در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس، تاکید کرد که همه انسان‌های عدالت‌خواه و حقیقت‌جو باید روز قدس را گرامی بدارند. 

«حافظ عزیز علیلی»، افزود: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، میلیون‌ها مسلمان روزه‌دار روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند و این مراسم امسال بدلیل حملات جدید به مسجد الاقصی اهمیت ویژه‌تری دارد.

وی گفت: همه انسان‌های خداپرست، با اخلاق، عدالت‌خواه و حقیقت‌جو می‌بایست این روز را از نظر سیاسی، اقتصادی و فاجعه انسانی تحمیل شده به ملت فلسطین، به یاد داشته و گرامی بدارند. 

امام اصلی مسجد زاگرب، ادامه داد: اگر هر روز، روزقدس و یادآوری آن باشد هم کم است. این روز، روز امید و اعتقاد به این است که حقیقت و عدالت بالاخره یک روز به کرسی می‌نشیند. 

حافظ عزیز علیلی، بیان کرد: باید توجه جهانیان را در این روز به آسیب و نقض حقوق مردم فلسطین معطوف، و واقعیت نافرجام ماندن تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح عادلانه در خاورمیانه را طی هفت دهه گذشته روشن ساخت. 

وی با یادآوری اینکه متاسفانه سال به سال شاهد ملت‌های بیشتری هستیم که از جنگ آسیب می‌بینند، گفت: ما وظیفه داریم اذهان را نسبت به درد و رنج فلسطینی‌ها و روز قدس، یعنی جایی که مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین در آن قراردارد، بیدار کنیم.

علیلی در ادامه خطبه و در دعای خود از خداوند خواست تا مسلمانان را از خطرات دشمنان، درگیری و تفرقه در امت اسلامی حفظ کند و به عموم سران دینی هوشیاری، صداقت و عقلانیت و عطا نماید.

تجعع اعتراضی ضد صهیونیستی در سوئد

همچنین در پی روز قدس در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم تجمعی برگزار شد.

 


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *