قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد؟

8:40 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد؟
رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور با اشاره به افزایش تولید دام در کشور، گفت: احتمال کاهش قیمت گوشت قرمز به‌علت افزایش عرضه و کاهش تقاضا وجود دارد.

خبرگزاری میزان _ قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم سال گذشته و به‌خصوص روز‌های پایانی سال افزایش یافت، اما با اتخاذ سیاست‌های جدید مانند افزایش تولید و عرضه گوشت وارداتی زمینه کاهش قیمت فراهم شد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد هرکیلوگرم شقه گوسفند به قیمت ۳۷۵ هزار تومان، هر کیلوگرم ران گوسفند به قیمت ۴۸۵ هزار تومان و سردست گوسفند هر کیلوگرم به قیمت ۴۰۵ هزار تومان در مغازه‌های مرکز شهر تهران به فروش می‌رسد.  

همچنین هر کیلوگرم ران گوساله ۳۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله ۳۴۳ هزار تومان است.

در این خصوص منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور، در گفت‌وگو با میزان گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده پس از زایش‌های فراوان و مراتع به وجودآمده گوشت قرمز با افزایش عرضه رو‌به‌رو بوده تا جایی که باعث کاهش قیمت دام زنده شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا بازار گوشت در نیمه دوم سال با افزایش مصرف و کاهش تولید به دلیل فصل زایش رو‌به‌رو است، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته قیمت هر کیلوگرم بره ۵ ماهه به ۱۷۰ هزار تومان، قیمت بره ۷ ماهه به ۱۶۰ هزار تومان و سایر بره‌ها به ۱۵۰ هزار تومان رسید.

پوریان با تاکید بر اینکه در نیمه ابتدایی سال همیشه تقاضا برای مصرف گوشت قرمز کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با عرضه ادامه‌دار گوشت و شرایط پایدار تولید قیمت بره‌های کشتاری در ابتدای سال کاهش یافت و به ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تومان رسید.

به گفته رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور واردات نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود با تغییراتی که در وزارت جهاد کشاورزی پیش آمده، مدیریت جدید، خرید تضمینی و صادرات را در برنامه خود داشته باشد.

پوریان همچنین به احتمال کاهش ادامه‌دار قیمت دام اشاره کرد و گفت: با میزان تولید و کشتار‌های انجام‌شده احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد و دولت باید برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی همواره میزان مصرف گوشت مورد نیاز کشور را پیش‌بینی کند تا با ناترازی عرضه و تقاضا رو‌به‌رو نشویم.

وی همچنین به عرضه گوشت وارداتی در کشور اشاره و اظهار کرد: برای تاثیر عرضه گوشت‌های وارداتی در بازار قیمت‌ها باید هم برای مصرف‌کننده و هم تولید‌کننده منطقی باشد تا ۲ طرف با زیان مواجه نشوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *