سهم قابل توجه زندان‌های آمریکا از جمعیت مبتلایان به بیماری‌های مزمن

9:27 - 26 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۵۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سهم قابل توجه زندان‌های آمریکا از جمعیت مبتلایان به بیماری‌های مزمن
در حالی که جمعیت ۲ میلیون نفری زندانیان در آمریکا سهم بالایی از آمار مبتلایان به بیماری‌های مزمن را دارند، اما درمان و مراقبت‌های بهداشتی کمتری دریافت می‌کنند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌های انجام شده درباره وضعیت بهداشتی و پزشکی در زندان‌های آمریکا نشان می‌دهد که شرایط سلامت زندانیان در این مراکز نامناسب است.

به گزارش «publichealth»، گروهی از محققان آمریکایی با تجزیه و تحلیل داده‌های نظرسنجی ملی سلامت در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ آمریکا میزان بیماری‌های مزمن در میان زندانیان این کشور را تخمین زدند.

نتیجه این بررسی در «JAMA Health Forum» منتشر شد.

نرخ بالای شیوع برخی از بیماری‌ها در زندان‌های آمریکا

براساس بررسی انجام شده درباره شیوع بیماری‌های مزمن در زندان‌های آمریکا، بار سنگین برخی از بیماری‌ها در جمعیت زندانیان این کشور قابل توجه بود؛ بیماری‌های هپاتیت (شیوع ۶.۰۸ درصد در میان زندانیان در مقابل ۱.۴۱ برای غیر زندانی)، ایدز (شیوع ۰.۸۴ درصد در مقابل ۰.۲۸ درصد)، افسردگی (۱۵.۱۰ درصد در مقابل ۷.۶۴ درصد) و بیماری روانی شدید (۱۳.۱۲ درصد در مقابل ۴.۸۹ درصد).

زندانیان در قیاس با جمعیت عمومی با نرخ پایین‌تری درمان می‌شوند

بررسی جدید محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز نشان داد که بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، آسم، ایدز و بیماری‌های روانی زندانیان در آمریکا تا حد زیادی بدون درمان می‌مانند.

این تحقیق همچنین نشان داد که شرایط جدی سلامت زندانیان در آمریکا در قیاس با جمعیت عمومی به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر تحت درمان قرار می‌گیرد.

بررسی مذکور نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که اخیرا زندانی شده‌اند، حدود ۰.۴۴ درصد از بار این بیماری را در آمریکا تشکیل می‌دهند، اما فقط ۰.۱۵ درصد از دارو‌های خوراکی ضد قند خون را دریافت می‌کنند.

افراد زندانی مبتلا به آسم نیز ۰.۸۵ درصد از کل جمعیت مبتلایان به آسم آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما فقط ۰.۱۵ درصد از حجم درمان آسم را به خود اختصاص می‌دهند.

این مطالعه در مورد تفاوت شیوع و درمان در میان زندانیان، نشان داد که افراد زندانی مبتلا به ایدز حدود ۲.۲ درصد از بار این بیماری در آمریکا تشکیل می‌دهند، اما فقط ۰.۷۳ درصد از دارو‌های ضد ایدز را دریافت می‌کنند.

زندانیان مبتلا به بیماری روانی شدید نیز اگرچه حدود ۱.۹۷ درصد از بار بیماری را تشکیل می‌دهند، اما فقط ۰.۴۸ درصد از حجم درمان شامل دارو‌های ضد روان پریشی و تثبیت کننده‌های خلقی را دریافت می‌کنند.

محققان تاکید دارند که این یافته‌ها نه تنها نادیده‌گرفتن و اهمال سیستماتیک، بلکه عوامل مهم دیگری مانند ماهیت موقت بسیاری از حبس‌ها در زندان‌های محلی آمریکا و شیوع بالای بیماری‌های روانی در جمعیت زندانی این کشور را منعکس کند.

بحران ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به زندانیان

یکی از محققان شرکت کننده در این تحقیق گفت که یافته‌های جدید نگرانی‌های جدی در مورد دسترسی و کیفیت مراقبت‌های دارویی برای بیماری‌های مزمن بسیار شایع در بین زندانیان ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگرچه ما می‌دانستیم که جمعیت زندانی در آمریکا از شیوع بیشتری از برخی بیماری‌های مزمن رنج می‌برند، اما میزان کم درمانی شناسایی شده، واقعا شگفت انگیز و نگران کننده است.

بررسی‌های پیشین در این رابطه شواهدی را نشان می‌دهد که مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده به جمعیت زندانی آمریکا معادل حدود ۲ میلیون نفر، اغلب با نبود کارکنان، کمبود بودجه و کیفیت پایین مواجه است.

یکی از دلایل رقم خوردن چنین شرایطی، اداره زندان‌ها توسط پیمانکاران خصوصی است که سبب می‌شود تا مدافعان حقوق زندانیان و حقوق بشر تصویر بسیار ناقصی از دارو‌ها و درمان در دسترس زندانیان در طول مدت حبس داشته باشند، زیرا آن‌ها علاوه بر عدم فراهم کردن شزایط مناسب اطلاعات شفافی را ائه نمی‌کنند.

فقدان شفافیت به نوبه خود تحقیق در این باره را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *