واشنگتن پست: شخصی که پشت افشای اسناد پنتاگون است در یک پایگاه نظامی کار می‌کند

13:43 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۲۶
واشنگتن پست: شخصی که پشت افشای اسناد پنتاگون است در یک پایگاه نظامی کار می‌کند
«واشنگتن پست» در گزارشی مدعی شده که فردی که در پشت افشای گسترده اسناد محرمانه ارتش آمریکا است جوانی بوده که در یک پایگاه نظامی کار می‌کند

خبرگزاری میزان - «واشنگتن پست» در گزارشی مدعی شده که فردی که در پشت افشای گسترده اسناد محرمانه ارتش آمریکا است جوانی بین ۲۰ تا ۲۵ ساله بوده که در یک پایگاه نظامی کار می‌کند و اسرار حساس امنیت ملی را در یک گروه آنلاین از آشنایان خود منتشر می‌کرده است.

این گزارش زمینه جدیدی را در شناسایی افشاکننده احتمالی اسناد بسیار محرمانه، از جمله اسنادی که دیدگاه بدبینانه آمریکا از جنگ در اوکراین را ترسیم می‌کنند، را پوشش می‌دهد و اولین جزئیات درباره اینکه چه کسی ممکن است پشت یک افشای بزرگ اسناد امنیت ملی آمریکا باشد، که واشنگتن را طی روز‌های گذشته شوکه کرده، نشان می‌دهد.

به گزارش «واشنگتن پست» به نقل از مصاحبه با دوست فرد افشاکننده، افشاکننده که به عنوان یک مرد جوان تنها و علاقه‌مند به اسلحه توصیف می‌شود، عضو یک چت روم متشکل از حدود ۲۰ نفر در Discord بود که این افراد همگی علاقه مشترک شدید به اسلحه و تجهیزات نظامی داشتند. 

این دوست به واشنگتن پست گفت که هویت افشاکننده ادعایی یا مکان او را به مقامات فاش نخواهد کرد. 

«پست» گزارش کرد که افشاکننده با نام مستعار "OG"، سال گذشته شروع به ارسال پیام‌هایی به این چت روم کرد که به اصطلاحات نظامی اشاره داشت. بر اساس این گزارش، در ماه‌های بعد، افشاکننده پیام‌هایی را منتشر کرد که در آن به نظر می‌رسید از اطلاعات محرمانه آمریکا رونویسی شده است.

به نقل از دوست فرد افشا کننده نوشته شده او به یاد می‌آورد که آن‌ها رونوشت‌های تقریباً کلمه به کلمه اسناد اطلاعاتی محرمانه‌ای بودند که OG نشان می‌داد از محل کار خود در یک «پایگاه نظامی» به خانه آورده است.

سخنگوی Discord گفت که این شرکت در حال همکاری با مجریان قانون آمریکا برای تحقیقات در این رابطه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *