رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان در نوروز ۱۴۰۲ رفع تصرف شد

10:09 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان در نوروز ۱۴۰۲ رفع تصرف شد
رئیس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف از ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در تعطیلات نوروزی امسال به ارزش بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اعلام خبر رفع تصرف از ۲۶ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در تعطیلات نوروزی سالجاری، اظهارکرد: دستگاه قضایی استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز امسال با تعیین کشیک ویژه و نظارت مستمر و دقیق مقابله با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان را با جدیت پیگیری کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان، افزود: از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ لغایت ۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، در تمام شهرستان‌های استان با متصرفان اراضی ملی برخورد قاطع صورت گرفت و بیش از ۲۶ هکتار از این اراضی به بیت المال بازگشت و در این راستا یکی از واسطه‌های مشهور و سابقه دار ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سنندج بازداشت شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: در همین مدت و در حوزه اقدامات صیانتی و پیشگیرانه توسط دستگاه‌های متولی در این حوزه مجموعا ۹۴ مورد شناسایی و ۲۵ مورد توقف عملیات و ۶۵ مورد گشت روزانه در کل استان صورت گرفت و در حوزه اقدامات برخوردی ۱۹ فقره شامل ۳ فقره قلع و قمع، ۱۲ فقره خلع ید و ۴ فقره رفع تصرف صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان، همچنین عنوان کرد: عوامل این تصرفات غیرمجاز در ایام نوروز قصد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این مکان‌ها را داشتند که خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی و با همکاری و هماهنگی یگان حفاظت ادارات راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی استان کردستان از تصرفات آن‌ها جلوگیری شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *