رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۴۳ هزار پرونده قضایی در استان گلستان در سال ۱۴۰۱ به سازش مختومه شدند

11:40 - 23 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۲۳۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴۳ هزار پرونده قضایی در استان گلستان در سال ۱۴۰۱ به سازش مختومه شدند
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۴۳ هزار پرونده قضایی در استان گلستان در سال گذشته با همت اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شدند.

خبرگزاری میزان-  حیدر آسیابی  گفت: ۴۳ هزار پرونده قضایی در استان گلستان  در سال گذشته با همت اعضای شورای حل اختلاف به سازش ختم شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با هدف افزایش سازش پرونده ها، پویش "به حرمت امام رئوف می‌بخشم" را از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده تا سالروز میلاد امام رضا(ع) در خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: در قالب این پویش با مشارکت و همراهی اعضای شورای حل اختلاف و علما و ریش سفیدان برای صلح و سازش پرونده‌ها تلاش می‌کنیم.

اسیابی ادامه داد: سال گذشته در قالب همین پویش ها، ۱۳ هزار پرونده با گذشت شاکیان، به سازش ختم شد که در نتیحه آن ۲۵۹ نفر آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:سال قبل ۲۲ محکوم به قصاص هم با گذشت اولیای دم، فرصت زندگی دوباره یافتند. میانگین سازش پرونده‌ها در کشور کمتر از ۴۰ درصد است درحالیکه این رقم در استان ۴۶ درصد است.

۴۳ هزار پرونده قضایی در استان گلستان  در سال 1401به سازش مختومه شدند

دیدار مردمی مسئولان قضایی گلستان با مردم 
رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان وی، رو در رو مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی مراجعان را بررسی کردند و دستور پیگیری صادر کردند.

 در دیدار روز سه شنبه ۷۵ نفر مراجعه کردند و درخواست های خود را مطرح کردند.در برنامه ملاقات مردمی علاوه بر رئیس کل دادگستری، معاونان قضایی او نیز حضور داشتند و پاسخگوی مردم بودند.

درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، تخفیف در مجازاتها، تسریع در اجرای احکام آرای صادر شده و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان بیشترین موضوع درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با مسئولان قضایی در استان بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *