دیدار سفرای جدید در یونان و قبرس با امیرعبداللهیان

17:59 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۹۲
دیدار سفرای جدید در یونان و قبرس با امیرعبداللهیان
سفرای جدید ایران در چند کشور در آستانه عزیمت به محل ماموریتشان با امیرعبداللهیان دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری میزان - ملک حسین گیوزاد، سفیر جدید کشورمان در یونان در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با استماع گزارشی از وضعیت جاری روابط، تاریخ و تمدن دیرین دو کشور را بستر مناسبی برای توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور دانست و توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی و پارلمانی، افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری و گسترش تبادلات علمی و دانشگاهی میان دو کشور، همچنین رفع موانع توسعه همکاری‌ها را مورد تاکید قرار داد.

ملک حسین گیوزاد پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله رئیس اداره همکاری‌های اقتصادی چند جانبه، سفیر کشورمان در کنیا و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر آفریقایی سازمان ملل متحد در نایروبی و رئیس اداره آفریقای وزارت امور خارجه را عهده دار بوده است.

علیرضا سالاریان، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قبرس قبل از عزیمت به محل ماموریت با امیرعبداللهیان دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت روابط دو کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار تقویت روابط دوجانبه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های اقتصادی، گردشگری، همکاری‌های علمی و دانشگاهی را خواستار و توجه جدی به امور ایرانیان را مورد تاکید قرار داد.

علیرضا سالاریان پیش از این در سمت‌های رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین مسئولیت‌های مدیریتی داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *