رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روحیه و حماسه‌سازی بسیجیان، نظام ما را در یک جنگ تمام عیار سربلند کرد

8:42 - 06 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۷۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون امور اسناد سازمان اسناد و املاک کشور در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در این سازمان گفت: روحیه و شجاعت بسیجی‌ها بود که امروز این شجره طیبه را نیرومندتر کرد و اکنون شاخ و برگ‌های آن در حال گسترش در همه کشور‌های منطقه و دنیا است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بعدازظهر دیروز مراسم گرامیداشت هفته بسیج و ولادت حضرت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید محمد هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان اسناد و املاک کشور گفت: هر امری که با اخلاص و فرمان الهی تشکیل شود جایگاه بالایی دارد و جز این هم انتظار نیست. امروز آهنگ فرهنگ و روحیه بسیج و بسیجی در دنیا طنین انداز شده و امروز نام بسیج و مقاومت محدود به ایران نیست.

وی با بیان اینکه نام بسیج یادآور ایثارگری‌ها و حماسه‌های بزرگ آن در ۸ سال دفاع مقدس خواهد بود، اظهار داشت: امروز صهیونیست‌ها و اذناب منطقه‌ای آن‌ها با نام بسیج و یا نام‌های مشابهی که در کشور‌های منطقه با آرمان بسیجی تشکیل شده به لرزه افتاده و ان شاءالله فرو خواهد ریخت.

معاون امور اسناد سازمان اسناد و املاک کشور با اشاره به خلقیات برخی از شهدای بسیجی افزود: این روحیه و شجاعت از اینگونه بسیجی‌ها بود که امروز این شجره طیبه را برومند و نیرومندتر کرد که اکنون شاخ و برگ‌های آن درحال گسترش و پهن شدن در همه کشور‌های منطقه و دنیا است.

روحیه و حماسه سازی بسیجیان بود که نظام ما را در یک جنگ تمام عیار سربلند کرد

وی بیان داشت: این روحیه و حماسه سازی بود که نظام ما را در یک جنگ تمام عیار سربلند کرد و ۸ سال در مقابل تمام دنیا استقامت کرد و جنگ و دفاع را با سربلندی به پایان رساند.

هاشمی مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روحیه بسیجی و جهادی گفت: این روحیه می‌تواند در همه عرصه‌ها نجات بخش همه گرفتاری‌ها در جوامع بشری باشد.

معاون امور اسناد سازمان اسناد و املاک کشور با بیان اینکه روحیه بسیجی در چند سال پس از جنگ علاوه بر حفظ امنیت کشور و صیانت از آن انقلاب ما را ۴۰ ساله کرد، گفت: این مسئله باعث شده است که امروز در تمامی عرصه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مملو از مسئولان و کارکنان بسیجی است در چند سال اخیر نیز همه شاهد هستیم که چه تحول بزرگی در انجام خدمات به کشور و مردم قدردان داشته‌ایم.

در ادامه این مراسم سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در خصوص بسیج و بسیجی اظهار کرد: وقتی که از هفته بسیج و بسیجیان صحبت به میان می‌آید ذهن به سمت ایثارگری، شهادت، اخلاق خوب، صمیمیت، مردم داری و دفاع مقدس می‌رود.

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید حججی اذعان کرد: وقتی که شهید حججی اسیر شد کمترین چیزی که می‌توانست به ذهن این جوان خطور کند این بود که او را به شهادت خواهند رساند؛ اما این جوان آن‌ها را در حسرت قطره اشکی می‌گذارد و بعد نیز به شهادت می‌رسد. تفاوت تفکر بسیجی ما با رزمنده‌های آن‌ها در اینجاست. این تفکر است که دنیا را در مقابل ما به زانو درآورده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: حتما موشک‌هایی که مرحوم شهید حسن تهرانی برای ما به یادگار گذاشته دشمن را به وحشت می‌اندازد؛ اما آنچه که مهم است نگاه حسن تهرانی‌ها و بسیجیانی است چرا که آن‌ها از این تفکر بیشتر می‌ترسند دشمن همه توان خود را معطوف می‌کند تا بتواند ضربه‌ای بزند. 

سردار یزدی در ادامه گفت: چندین سال است که ناو‌های آمریکایی و انگلیسی در آب‌های خلیج فارس حضور دارند و هر از چند گاهی به دروغ می‌گویند گزینه‌های دیگری دارند، اما آن‌ها جرات ندارند که گزینه نظامی را اقدام کنند، زیرا هم در گذشته و هم در حال سیلی خورده اند.

وی افزود: آن‌ها برای این اقدام نمی‌کنند که از تفکر بسیجی می‌ترسند این تفکری است که امروز دشمن را در سوریه و عراق به زانو درآورده است آن‌ها تصور می‌کردند کمتر از یک هفته سوریه را خواهند گرفت، ولی دیدیم که آن نیت امام (ره) که درروز‌های پایانی عمر فرمودند: روزی بسیج جهان اسلام محقق خواهد شد صورت گرفت. بسیجیان جهان اسلام از عراق، ایران، سوریه، فلسطین، لبنان، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و برخی کشور‌های دیگر در سوریه چنان سیلی به آمریکا و عواملش زدند که زنگ آن از گوش آن‌ها نخواهد رفت.

امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته و طومار استکبار و فساد آن‌ها را در هم خواهد پیچید

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه امروز می‌بینیم آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌ها با دلار‌های نفتی تمام توانشان را جمع کرده‌اند، بیان داشت: این اقدام به خاطر این است که آن‌ها فهمیده‌اند که چه اتقاقی در حال رخ دادن است و امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته و طومار استکبار و فساد آن‌ها را در هم خواهد پیچید. مراسم گرامیداشت هفته بسیج و ولادت حضرت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سردار یزدی گفت: جوانان ما امنیت، آسایش و توانمندی را برای مردم مجدد به ارمغان آوردند چرا که امروز افتخار بسیجیان این است که به مردم خدمت کنند.

وی افزود: در عرصه‌های مختلف شاهد این خدمت هستیم و زلزله‌ای که سال گذشته در کرمانشاه رخ داد بچه‌های بسیجی از تهران داریم که یک سال است که به سر پل ذهاب رفتند و برنگشتند این‌ها کسانی هستند که در کمتر از دو ماه با تفکر بسیجی و با همان پول‌هایی که مردم تهران جمع کرده بودند برای زلزله زدگان خانه‌های دائمی ساختند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: این تفکر است که امروز ارزشمند است و لرزه به تن دشمن می‌اندازد باید توجه داشته باشیم این تفکر اگر در جوانانمان ریشه بدواند کشور به قلل رفیع رشد و توسعه می‌رسد.

سردار یزدی افزود: ارزش شهدا و بسیجیان ما به زندگی و تفکر آنهاست اگر امروز تفکر بسیجی در هر نقطه‌ای از کشور طنین انداز شود کشور رشد و توسعه پیدا می‌کند. امروز ما افرادی را در بخش هسته‌ای خود داریم که با تفکر بسیجی توانستند کشور را به این تکنولوژی برسانند البته ممکن است جایی کسی اشتباه کند.

وی اظهار کرد: ما امروز مفتخریم اگر در جایی تفکر بسیجی حاکم شود آن دستگاه رشد می‌کند و از خود بالندگی نشان می‌دهد.

توفیقات ما ناشی از آموزه‌های دینی و تفکر بسیجی است

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: هر جا که ما توفیقی داشتیم ناشی از آموزه‌های دینی و تفکر بسیجی بوده است و هر جایی که عدم توفیق داشتیم به خاطر این بوده که از آموزه‌های دینی، راه شهدا و تفکر بسیجی دور شده ایم.

وی در پایان گفت: از خدا می‌خواهیم که این مسیر برای مردم باقی بماند و می‌خواهیم که به رهبر معظم انقلاب طول عمر باعزت دهد تا پرچم نظام را تقدیم حضرت، ولی عصر (عج) کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *