گفت‌وگو|

دستمزد کارکنان دستگاه‌های مختلف نباید متفاوت باشد

13:48 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۱۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دستمزد کارکنان دستگاه‌های مختلف نباید متفاوت باشد
یک نماینده مجلس با بیان این نکته که باید زمینه برقراری عدالت در دستمزد شاغلین دولتی و غیردولتی را فراهم کنیم گفت: از دولت انتظار داریم لایحه‌ای در خصوص این موضوع به مجلس ارائه کند.

جعفر قادری نماینده مجلس در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به عادلانه سازی حقوق و دستمزد بین شاغلین در بخش‌های مختلف بیان کرد: ما باید عدالت پرداخت‌ها بین شاغلین دولتی و غیردولتی برقرار کنیم. وقتی بنا باشد شرایط همه به هم نزدیک باشد دلیلی ندارد در دستگاهی که درآمدزا است حقوق زیادی نصیب پرسنل شود و دستگاهی که هزینه‌ای است، حداقل ها را دریافت کند.

وی بیان کرد: این مهم توسط دولت باید انجام شود چرا که نیاز به بررسی کارشناسانه دارد. از طرف دیگر مباحث مختلف مثل آب و هوا و شرایط اقلیمی باید در نظر گرفته شود. این تفاوت ها بین شاغلین و بازنشستگان نیز وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: ما تلاش می‌کنیم این تفاوت‌ها و تبعیض‌ها از بین برود سیستم اداری ما باید کار علمی و مطالعاتی داشته باشد. انتظار داریم دولت این لایحه را هر چه زودتر به مجلس ارائه کند.

این نماینده مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفته بود: از دولت انتظار داریم که لایحه‌ای با عنوان عادلانه سازی حقوق و دستمزد بین شاغلین در بخش‌های مختلف اعم از دولتی، عمومی و غیر دولتی به مجلس ارائه دهد، میان شاغلین و بازنشستگان و شاغلین در دستگاه‌های دولتی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد و این به عنوان مطالبه جدی مردم از دولت عدالتخواه و عدالت محور آیت الله رئیسی است، این مسئله، کاری نیست که در مجلس انجام شود و نیاز به کار کارشناسی توسط دولت دارد و باید به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *