ضرورت افزایش همگرایی و همکاری با شرکت‌ها در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی

12:22 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ضرورت افزایش همگرایی و همکاری با شرکت‌ها در مسیر توسعه متوازن صنعت پتروشیمی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: برای تحقق برنامه‌های صنعت در راه توسعه متوازن ضرورت دارد همگرایی و همکاری‌ها با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی افزایش یابد.

خبرگزاری میزان - به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جمع مدیران این شرکت اظهار کرد: برنامه‌های مهم و راهبردی صنعت پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان شرکتی سیاست‌گذار، متولی و راهبر صنعت پتروشیمی هر ساله تنظیم می‌شود و بر اساس نقشه راه و تکالیف برنامه‌ریزی‌شده، هلدینگ‌ها، سرمایه‌گذاران، سهامداران و شرکت‌ها حرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران گفت: باید بخش‌های مختلف در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی هماهنگ باشند و برای تحقق برنامه‌های صنعت در راه توسعه متوازن ضرورت دارد همگرایی و همکاری‌ها با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی افزایش یابد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: پیشرفت صنعت پتروشیمی نیاز به کسب دانش، تخصص و مطالعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده محقق شود و مدیران و کارشناسان کارآمد، با تجربه و مجرب با انتقال تجربه‌های ارزشمند خود به کارکنان جوان می‌توانند روند پویایی این صنعت پیشرو را در همه ابعاد شتاب بخشند و به مدیریت دانش توجه کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: با خرد جمعی و همفکری باید ابتکار عمل را در دست گیریم و هم‌پیمان و هم‌دل به سوی بومی‌سازی، تولید محصولات ارزشمند و تنوع در سبد تولید برویم و راهبرد اصلی ما، حرکت برای خودکفایی در صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به اینکه در بخش رشد تولید در خط مقدم قرار داریم، گفت: افزون بر تولید محصولات پتروشیمی در ساخت کالا‌ها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نیز با همکاری شرکت‌های داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی خودکفایی حرکت کنیم و شعار سال را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بومی‌سازی کاتالیست‌ها در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود باید تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست‌ها بومی‌سازی شود و در اختیار مجتمع‌های پتروشیمی قرار گیرد، همچنین دانش فنی مورد نیاز صنعت نیز با استفاده از پژوهشگران و دانشمندان ایرانی داخلی‌سازی شود.

شاهمیرزایی افزود: باید گفتمان واحدی در صنعت وجود داشته باشد تا روند تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی و برنامه‌های کلان پیش‌بینی‌شده تحقق یابد و با توجه به نام‌گذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری باید با همسویی به‌سوی افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر گام برداریم.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی پشتیبان صنعت پتروشیمی ایران هستند، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت صنعت بهره گرفت و تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان راهبرد کلان شرکت با توجه به نقش محوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان نماد حاکمیت باید مورد توجه همه مدیریت‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به نقش مهم مسئولیت اجتماعی از سوی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این بخش باید شرکت‌ها به مسئولیت خود عمل و امسال با توجه به مصوبه‌ها، شرکت‌ها تعهد‌های خود را به‌طور کامل پرداخت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *