پایگاه نیروهای آمریکایی هدف حملات راکتی/آمریکا از سوریه خارج می‎شود؟

11:00 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۵۵
پایگاه نیروهای آمریکایی هدف حملات راکتی/آمریکا از سوریه خارج می‎شود؟
ارتش آمریکا تایید کرد که به تازگی یک راکت به سایت پشتیبانی ماموریت کونیکو در شرق سوریه اصابت کرده است.

خبرگزاری میزان - ارتش آمریکا اعلام کرد که یک حمله موشکی روز دوشنبه پایگاهی را در شرق سوریه که در آن نیرو‌های آمریکایی مستقر هستند هدف گرفت.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک راکت عصر روز دوشنبه به سایت پشتیبانی ماموریت «کونیکو» در شرق سوریه اصابت کرده و یک موشک دیگر در نقطه مبدا حمله پیدا شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این حمله تازه‌ترین مورد از سری حملات ضد پایگاه‌های نظامی وابسته با نظامیان آمریکایی به حساب می‌آید.

دست‌کم ۹۰۰ نظامی آمریکایی به همراه تعداد نامعلومی از پیمانکاران در سوریه حضور دارند.

بیانیه‌ای که در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ توسط پنتاگون صادر شد، اعلام کرد که بر اثر حمله پهپادی به پایگاه ائتلاف به سرکردگی آمریکا در «خراب الجیر» در نزدیکی «حسکه» در شمال شرق سوریه، یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نظامی آمریکایی و یک پیمانکار دیگر زخمی شدند.

این نخستین بار بود که یک آمریکایی در تبادل آتش بین نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شبه نظامی دیگر در سوریه کشته شد. این نوع حملات از سال ۲۰۲۱ تقریبا به صورت ماهانه اتفاق می‌افتد. 

پس از این حمله پهپادی، اقدامات تلافی جویانه و متقابلی صورت گرفت که در آن، آمریکا به مواضعی در سوریه حمله کرد.

حمله به نیرو‌های آمریکایی در سوریه با استقبال رسانه‌های سوریه مواجه شد که خواستار افزایش مقاومت در برابر حضور نظامی آمریکا و وارد کردن ضربات دردناک و شدید به نیرو‌های آمریکایی تا خروج آن‌ها از این کشور شدند. 

مفسران سوری و عرب، نیرو‌های آمریکایی مستقر در سوریه را نیرو‌های تروریستی و اشغالگر دانستند که قرار است شکست بخورند و پیش‌بینی کردند که فشار مقاومت که خسارات قابل توجهی به بار می‌آورد به زودی باعث می‌شود که آن‌ها از سوریه خارج شوند. 

حملات بیشتر با کیفیت بالا علیه نیرو‌های آمریکایی خروج قریب الوقوع آن‌ها را تضمین می‌کند

برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند که مقاومت در برابر نیرو‌های آمریکایی افزایش می‌یابد و در نهایت آن‌ها را مجبور به ترک سوریه می‌کند. 

«ما‌ها سلطان»، ستون نویس یکی از رسانه‌ها، ارزیابی کرد که حملات با کیفیت بیشتر علیه آمریکایی‌ها، مانند حملات ۲۳ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۳، عقب‌نشینی آمریکایی‌ها را تسریع خواهد کرد. 

وی نوشت: این آرامش قبل از طوفان بعدی است که مطمئناً بزرگتر و دردناک‌تر خواهد بود. با این حال، پس از حمله بعدی، صدای اشغالگران آمریکایی را نخواهیم شنید که به شکلی تهدیدآمیز صدای خود را بلند کنند یا عجله کنند که به حملات پاسخ دهند، زیرا «پاسخ در مقابل پاسخ» حتی شدیدتر خواهد بود و باعث ایجاد خسارات بزرگتری برای آن‌ها، نه تنها در سوریه بلکه در عراق و کل منطقه، خواهد شد.

اگر اشغالگران آمریکایی سوریه را ترک نکند، ضربه بعدی دردناک‌تر خواهد بود

«هبه علی احمد»، که یک مقاله نویس است، به آمریکا هشدار داد که باید به سرعت سوریه را ترک کند یا با حملات دردناک‌تری مواجه شود. 

وی نوشت: آمریکا در منطقه در معرض خطر قرار دارد. این امر با توجه به تحولات اخیر منطقه که بخشی از ابتکار عمل مشترک علیه اتحاد آمریکایی-صهیونیستی است، اتحادی که همواره منطقه ما را هدف قرار داده، مشخص می‌شود.

آمریکا هرگز به میل خود عقب‌نشینی نکرده، بلکه فقط تحت فشار این کار را کرده است

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که همانطور که از نمونه‌های خروج از ویتنام، عراق و افغانستان مشهود است، آمریکا با میل خود سوریه را ترک نخواهد کرد، بلکه تنها تحت فشار مقاومت این عقب‌نشینی انجام خواهد شد.

یک تحلیلگر در این رابطه، می‎گوید: تحولاتی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر دیده شده نشان می‌دهد که آمریکا مجبور خواهد شد نیرو‌های اشغالگر خود را از خاک سوریه خارج کند. در اینجا لازم به ذکر است که این دشمن آمریکایی در طول تاریخ تهاجمی خود هرگز با میل از هیچ کشوری که به آن حمله کرده، عقب‌نشینی نکرده است. 

واقعیت تاریخی این است که عقب‌نشینی آمریکا از ویتنام تحت فشار مقاومت ویتنام بود که بیش از ۵۰ هزار نظامی آمریکایی را به کام مرگ برد و همین اتفاق در افغانستان رخ داد، جایی که ارتش آمریکا متحمل خسارات سنگین شده که در نهایت مجبور به عقب‌نشینی مفتضحانه شد؛ و البته فراموش نکنیم که عقب‌نشینی آن از عراق تحت فشار ضربات دردناک مقاومت بود که خسارات هنگفتی به ارتش آمریکا وارد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *