رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پلمب یک نانوایی و جریمه ۱۵ واحد صنفی متخلف در سیرجان

10:42 - 22 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۰۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پلمب یک نانوایی و جریمه ۱۵ واحد صنفی متخلف در سیرجان
دادستان عمومی و انقلاب سیرجان استان کرمان از پلمب یک واحد نانوایی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی و گران فروشی خبر داد و گفت:۱۵ واحد صنفی دیگر نیز به دلیل کم فروشی، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز، تقلب در فروش و عدم نصب اتیکت و ارائه فاکتور جریمه شدند.

خبرگزاری میزان - مجتبی قدیمی در خصوص بازدید‌های "ماه رمضانی" کمیته صیانت از حقوق عامه دادستانی سیرجان از واحد‌های صنفی این شهرستان اظهارکرد: با توجه به گزارشات مکرر مردمی مبنی بر گرانی قیمت کالا و خدمات در شهر سیرجان، در مقایسه با سایر شهرستان‌های همجوار، بازدید‌های سرزده از واحد‌های صنفی سطح شهر به منظور کنترل بازار در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است. 

وی افزود: بر همین اساس به منظور سامان دهی و نظارت بر بازار حجت الاسلام محمدی دادیار شعبه پنجم دادسرای سیرجان به همراهی اعضای کمیته صیانت از حقوق عامه دادسرای سیرجان به صورت سرزده از تعدادی واحد صنفی بازدید بعمل آوردند.

قدیمی اظهارکرد: در این بازدید که حدود چهار ساعت به طول انجامید، یک واحد نانوایی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی و گران فروشی پلمب شد و دو واحد نانوایی دیگر نیز به علت کم فروشی، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز و تقلب در فروش جریمه شدند. 

وی ادامه داد: همچنین به ۱۳ واحد صنفی دیگر از جمله یک واحد عرضه زولبیا و بامیه، یک واحد مانتو فروشی، دو واحد پوشاک فروشی و ۹ واحد صنفی میوه فروشی به علت کم فروشی، عدم نصب اتیکت، عدم نصب نرخنامه مصوب، گران‌فروشی، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز و عدم ارائه فاکتور، جریمه و به یک واحد صنفی دیگر به علت کشف حجاب و عدم رعایت شئونات اسلامی پس از اخذ تعهد، تذکر جدی داده شد. 

دادستان سیرجان خاطرنشان کرد: موضوع سازوکار‌های نظارت و کنترل بازار از جمله مصادیق حقوق عامه است و دادستانی در این خصوص با هیچ کس تعارف ندارد و با توجه به اینکه گرانی قیمت کالا، خدمات و میوه در سطح شهرستان موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان شده است بازدید‌های سرزده روزانه از کلیه واحد‌های صنفی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *