واژگونی خودرو بیشترین حادثه جاده‌ای در نوروز امسال

16:03 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۹۷۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
واژگونی خودرو بیشترین حادثه جاده‌ای در نوروز امسال
معاون عملیات سازمان امدادونجات گفت: بیشترین حوادث جاده‌ای در نوروز امسال واژگونی خودرو بوده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مرتضی مرادی‌پوی گفت: نوروز امسال ۴۰۷۹ عملیات امدادی انجام شد که روز دوم فروردین با انجام ۳۲۲ مورد عملیات، هفتم فرودین با انجام ۲۶۵ مورد عملیات و اول فروردین با انجام ۲۶۳ مورد عملیات شلوغ‌ترین روز‌ها برای امدادگران و نجاتگران بودند.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات انجام شده مربوط به حوادث جاده‌ای و با انجام ۱۸۷۵ مورد عملیات بوده است که واژگونی خودرو با ۴۹ درصد، تصادف با ۳۹ درصد، انحراف و برخورد با موانع با ۱۲ درصد و حریق و نقص فنی هر کدام با ۱ درصد، دلایلی هستند که منجر به بروز تصادف و امدادرسانی شده‌اند.

شدیدترین تصادفات در استان‌های کرمان و فارس

معاون عملیات سازمان امدادونجات، با اشاره به این که بر پایه داده‌های ثبت شده در طرح ملی امداد و نجات نورزی ۱۴۰۲ در محور‌های برون شهری، ۳۴۶ عملیات نجات فنی جهت رهاسازی افراد آسیب دیده در سوانح جاده‌ای به انجام رسیده است، افزود: بیشترین عملیات نجات فنی در محور‌های برون شهری، در استان کرمان با ۴۳ مورد، فارس با ۳۵ مورد و سیستان و بلوچستان هر کدام با ۲۴ مورد و بیشترین رشد عملیات نجات فنی در محور‌های برون شهری خراسان جنوبی، قزوین و زنجان بوده است.


۳۷ درصد از افراد در محل درمان شدند

مرادی‌پور، عنوان کرد: طبق آمار‌های به دست آمده در ۱۹ روز از اجرای طرح امداد نوروزی، به ۵۸ هزار و ۳۹۷ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است، که برای ۴۲ درصد از آنان، تست قند و فشار خون انجام شده است، ۳۷ درصد از آنان در محل درمان شدند، به ۱۸ درصد امدادرسانی شده و ۳ درصد نیز به مراکز درمان منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: از ۱۱۴۰ مصدوم در طرح نوروزی ۱۴۰۲ که امدادگران و نجاتگران به مراکز درمانی منتقل کردند، بیشترین تعداد مصدوم در استان مازندران با ۱۲۱ نفر، اصفهان ۱۰۶ نفر و خراسان شمالی ۸۳ نفر بوده است.

بیشترین عملیات امدادونجات در دامغان انجام شد

مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امدادونجات عنوان کرد: بیشترین عملیات امدادونجات در شهرستان دامغان استان سمنان، با انجام ۳۲ مورد عملیات، شهرستان میامی استان سمنان با ۳۲ مورد عملیات و زنجان با ۲۹ مورد عملیات بوده است.

وی همچنین با اشاره به این که بیشترین عملیات امدادونجات از سوی پایگاه شهرک صنعتی شهرستان نکا با انجام ۲۲ مورد عملیات، انجام شده، گفت: پایگاه عامری شهرستان دیلم با انجام ۲۱ مورد عملیات و پایگاه گلگون شهرستان ممسنی با انجام ۲۰ مورد نیز در رتبه‌های دوم و سوم انجام بیشترین تعداد عملیات در طرح نوروزی قرار دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *