فرد توهین کننده در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد

11:03 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۸۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
فرد توهین کننده در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه یکی از شهروندان و تهدید وی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه او نموده و پس از اخاذی از وی، او را تهدید به قتل می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی علیرغم توهین به شاکی و اخاذی وی را تهدید به قتل می‌کند و با ایجاد یک صفحه تلگرامی با نوشتن مطالب توهین آمیز تصاویری از وی منتشر می‌کند و آرامش خانوادگی شاکی را بازیچه قرار داده است.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه امنیت روانی مردم از خطوط قرمز پلیس است بیان داشت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد، اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقییقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس فتا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *