کاهش ۱۵ درصدی عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی در طرح نوروزی

10:53 - 21 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۸۷۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کاهش ۱۵ درصدی عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی در طرح نوروزی
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۱، انجام عملیات امدادونجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۱۵ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛محمودی با اشاره به این که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، در طرح ملی امداد و نجات ۱۴۰۲ در ۲۶ استان کشور ۱۵۷ مورد عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است، گفت: انجام این تعداد عملیات امداد و نجات، منجر به نجات ۱۴۶ مفقود و در راه مانده و اعزام ۷۳ مصدوم به مراکز درمانی شده است که به نسبت زمان مشابه و در طرح نوروزی ۱۴۰۱، انجام عملیات امدادونجات ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت در ارتفاعات کوهستانی در استان‌های فارس، ایلام، کرمانشاه، گیلان و تهران بوده است که در این استان‌ها به ترتیب، ۴۱، ۱۵، ۱۰، ۱۰ و ۸ مورد عملیات امدادونجات کوهستان انجام شده است.

محمودی با بیان این که در مدت اجرای طرح ملی امداد و نجات ۱۴۰۲ در ۱۴ استان کشور ۳۵ مورد عملیات امداد و نجات در محیط‌های آبی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است، افزود: نجات ۲۹ نفر و اعزام ۴ مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۱۰ نفر توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر و در عملیات امدادونجات در محیط‌های آبی روی داده است.

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به این که انجام عملیات امدادونجات در محیط‌ها آبی به نسبت سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در محیط‌های آبی در استان‎های بوشهر و گیلان و با انجام ۱۳ و ۱۴ مورد عملیات بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *