هرناندز: می‌خواهم برنده شوم، مهم برنده شدن است/ تمام فوتبال آسیا را می‌شناسم

20:06 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۸۲۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هرناندز: می‌خواهم برنده شوم، مهم برنده شدن است/ تمام فوتبال آسیا را می‌شناسم
سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: در خاورمیانه و کشور‌های عربی کار کرده ام و تمام فوتبال آسیا را می‌شناسم.

خبرگزاری میزان - کارلوس هرناندز، سرمربی اسپانیایی و جدید تیم فوتبال نساجی مازندران در حاشیه اولین تمرین تیمش، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*در خاورمیانه و کشور‌های عربی کار کرده ام و تقریبا تمام فوتبال آسیا را می‌شناسم و می‌دانم فوتبال ایران فوتبال خوبی است.

*نساجی فصل گذشته قهرمان جام حذفی بوده است. این تیم بهترین آکادمی را در ایران دارد. تیم زیر ۲۳ سالش قهرمان ایران شده و تیم ۱۹ سالش نایب قهرمان است. نساجی تیم خیلی خوبی در ایران است. نباید به گذشته فکر کنیم، چون گذشته، گذشته است. از الان باید به فکر آینده باشیم. تیم ما کاملا آمادگی دارد.

*مقایسه فوتبال ایران با تیم‌های عربی؟ بازیکنان ایرانی فیزیکی‌تر هستند. ذهن شان برای فوتبال آماده‌تر است. ایرانی‌ها فوتبالیست‌های حرفه‌ای هستند که از خودشان مراقبت می‌کنند و حرفه‌ای کار می‌کنند. داستان بلند و بزرگی در مورد فوتبال ایران داریم. بازیکنان زیادی از ایران در اروپا بازی می‌کنند. بازیکنان ایرانی خیلی بیشتر از بازیکنان عربی در اروپا حضور دارند.

*مقایسه تجهیزات ساختاری ایران با کشور‌های عربی؟ فکر می‌کنم ایران از نظر فوتبالی خیلی خوب است. مهم این‌ها نیست، مهم این است که بازیکنان خوب باشند که ایران بازیکنان با کیفیتی دارد. فوتبال یک بازی همگانی است و همیشه این را گفته‌ام. هر تیمی می‌تواند از هر تیم دیگری بالاتر باشد. ممکن است یک تیم اروپایی مقابل یک تیم آسیایی بازنده شود.

*۴ سال در خاورمیانه بوده‌ام و در ۵ تیم مربیگری کرده‌ام. در تیم‌های عربی کار کرده‌ام تیم‌های خوبی بوده‌اند و مطمئنم که می‌توانیم راه خوبی را در پیش بگیریم و اطمینان و اعتماد به نفس داریم که تیم خیلی خوبی خواهیم داشت.

*فوتبال هجومی را دوست دارد یا دفاعی؟ می‌خواهم برنده شوم. مهم برنده شدن است. باید تلاش بیشتری کنیم و اعتماد به نفس داشته باشیم و برنده شویم و راه را برای بردن هموار می‌کنیم تا بهترین کارمان را نشان بدهیم.

*نساجی بهترین آکادمی را در ایران دارد. سعی می‌کنیم با مربیان تیم‌های پایه کار کنیم و همفکر باشیم که بهترین بازیکنان را ارائه بدهیم. هر کدام از این مسائل حرفه‌ای‌گری خودش را می‌طلبد. بازیکنان جوان هم باید بپذیرند که می‌توانند بازی کنند و من به عنوان مربی آماده‌شان می‌کنم. 

*شناختش از مربیان خارجی مثل کی‌روش و خمز؟ خمز خیلی کار کرده و آدم با شخصیتی است. او کارهایش عالی بوده و بهترین است. هر مربی کار و شرایط و وظایف خودش را دارد. اصلاً اینطوری نیست که هر اسپانیایی باید یک شکل باشد هر مربی راه خودش را دارد و تجربیات خودش را و راه و روشی برای بازی دارد. مثلاً من زمان بیشتری در خاورمیانه کار کرده‌ام تا اسپانیا، طرز فکر من با مربی که ۲۰ سال در اسپانیا کار کرده متفاوت است.

 *طرفدار کدام تیم در اسپانیاست؛ رئال مادرید یا تیم دیگری؟ تیم من نساجی است. من همه تیم‌ها را دوست دارم، اما مربی فقط به تیمی که مربیگری می‌کند وابسته است. تیم مورد علاقه‌ای ندارم و دوست دارم همه تیم‌ها را و روش کارشان را ببینم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *