گفت‌وگو|

روزه تاثیری بر خشکی پوست ندارد/ گرم شدن هوا احتمال جوش زدن صورت را افزایش می‌دهد

12:00 - 20 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۷۲۹
روزه تاثیری بر خشکی پوست ندارد/ گرم شدن هوا احتمال جوش زدن صورت را افزایش می‌دهد
یک متخصص پوست با بیان اینکه روزه‌داری عارضه‌ای بر روی پوست ندارد، گفت: برای رفع خشکی پوست باید مصرف آب افزایش یابد و هنگام روزه‌داری باید در ساعات افطار تا سحر که روزه نیستیم حجم آبی که می نوشیم را افزایش دهیم و در کنار آن از کرم‌های آب رسان و مرطوب کننده پوست استفاده کنیم.

شهرام آریایی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با میزان در واکنش به این موضوع که عده‌ای معتقدند در ماه مبارک رمضان به سبب کاهش مصرف مایعات دچار خشکی پوست می‌شوند با بیان این نکته که روزه‌داری عارضه‌ای بر روی پوست ندارد، گفت: برای رفع خشکی پوست باید مصرف آب افزایش یابد و هنگام روزه‌داری باید در ساعات افطار تا سحر که روزه نیستیم حجم آبی که می نوشیم را افزایش دهیم و در کنار آن از کرم‌های آب رسان و مرطوب کنند پوست استفاده کنیم.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه روزه‌داری عارضه‌ای بر روی پوست ندارد، ادامه داد: طی مدت افطار تا سحر آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کنیم و از این رو روزه داری مشکلی را در خصوص خشکی پوست به وجود نمی‌آورد.

وی ضمن اشاره به اینکه در صورت مواجهه با خشکی پوست علاوه بر مصرف کرم‌های مرطوب کننده و آب‌رسان می‌توان از انواع روغن‌ها استفاده کرد، افزود: روغن‌های طبیعی از جمله روغن زیتون گزینه مناسبی برای رفع عارضه خشکی پوست هستند.

این متخصص پوست و مو در رابطه با افزایش جوش در فصل بهار اظهار کرد: از مشخاصت پوست چرب جوش زدن و از مشخصات پوست خشک چروک شدن است با افزایش دما معمولا میزان چربی پوست افزایش پیدا می‌کند و از این رو گرم شدن هوا میزان جوش افزایش پیدا می‌کند.

آریایی توضیح داد: شست‌وشوی پوست با شوینده‌های کاهش دهنده چربی پوست در فصول گرم سال در کاهش جوش نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *