رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه:

خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزایش می‌یابد/خودکاربری مقابل دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیست/از دفاتر خدمات با رتبه بالا حمایت می‌کنیم

10:10 - 18 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۴۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزایش می‌یابد/خودکاربری مقابل دفتر خدمات الکترونیک قضایی نیست/از دفاتر خدمات با رتبه بالا حمایت می‌کنیم
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از افزایش خدمات دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: از دفاتر خدمات با رتبه بالا حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری میزان-در جریان سفر رئیس قوه قضاییه و هیات عالی رتبه قضایی به استان البرز مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این استان با محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دیدار کردند.

محمد کاظمی فرد با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک نقش مهمی در تسریع فرآیند‌های قضایی ایفا می‌کنند گفت:دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بزرگترین بخش خصوصی همکار قوه قضاییه است که با بیش از ۵ هزار کارمند توانسته است اتفاقات خوبی در زمینه خدمات به مردم ایفا کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه آیین نامه جدید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مصوب رئیس قوه قضاییه در سال گذشته ابلاغ شد گفت: در سال ۱۴۰۱ آزمون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که در این بخشنامه آمده بود را برگزار کردیم و تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزایش می‌یابد، زیرا بر این باوریم که این دفاتر نقش مهمی در خدمات به مردم دارند.

محمد کاظمی فرد تاکید کرد:در بخشنامه جدید مواردی مانند رتبه بندی در نظر گرفته شده است و از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که دارای رتبه بالایی باشند حمایت خواهیم کرد. موضوع رتبه بندی فضای رقابتی ایجاد خواهد کرد و این به نفع دفاتر و مردم خواهد بود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در سال گذشته آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار شد و ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر در آن شرکت کردند گفت:اقدامات بعدی در خصوص جذب و صدور پروانه دفاتر در حال انجام است و این نشان از تثبیت و پیشرفت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دارد.

محمد کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و خودکاربری‌ها در مقابل یکدیگر قرار ندارند گفت:ما هم به دنبال افزایش خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هم افزایش خودکاربری‌ها هستیم. خدمات جدید به دفاتر اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با اشاره به خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: شبانه روزی شدن ارائه خدمات در این شیوه و کاهش هزینه از ویژگی‌های این شیوه است که در حال انجام زیر ساخت‌های آن هستیم.

محمد کاظمی‌فرد ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک قضایی به صورت سیار از سوی دفاتر یکی دیگر از اتفاقات مثبتی است که به تازگی روی داده است و به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده است و قصد داریم این نوع از خدمات را به سراسر کشور گسترش دهیم. در این شیوه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اجازه دارند خدمات خود را به صورت سیار ارائه دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *