سیر صعودی نرخ فقر در اقشار مختلف آمریکا؛شکاف اجتماعی و اقتصادی گریبان آمریکا را گرفت

6:00 - 06 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۶۴۰
KFF پایگاه اینترنتی ارائه دهنده اطلاعات مربوط به موضوعات بهداشت و سلامت ملی در یادداشتی به موضوع فقر در سالمندان آمریکایی پرداخته است.
به گزارش گروه بین الملل ، KFF پایگاه اینترنتی ارائه دهنده اطلاعات مربوط به موضوعات بهداشت و سلامت ملی در یادداشتی به موضوع فقر در سالمندان آمریکایی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: حقوق تامین اجتماعی و درآمد تامینی مکمل نقش مهمی در افزایش امنیت اقتصادی و کاهش میزان فقر در افراد بالای ۶۵ سال داشته است. با این وجود بسیاری از افراد مسن درآمد محدود و پس انداز اندکی دارند.

- در سال ۲۰۱۶، نیمی از افراد برخوردار از مدیکر –برنامه ملی بیمه تامین اجتماعی- درآمدی کمتر از ۲۶۲۰۰ دلار  داشتند. آمریکا ۵۱.۱ میلیون سالمند دارد.

- براساس اطلاعات رسمی مربوط به فقر ۴.۷ میلیون بزرگسال در سنین ۶۵ و بالاتر در سال ۲۰۱۷ در فقر زندگی می‌کردند. این میزان معادل ۹.۲ درصد جمعیت بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر است. ارقام ارائه شده براساس منابع دیگر از وجود ۷.۲ میلیون معادل ۱۴.۱ درصد بزرگسال که در فقر زندگی می‌کنند، خبر می‌دهد.

تفاوت دو آمار ارائه شده تقریبا ۲.۵ میلیون نفر است.
 
 
فقر در اقشار مختلف آمریکا به مرز هشدار رسید

- بیش از ۱۵ میلیون بزرگسال سالمند در آمریکا براساس اندازه گیری رسمی فقر، در سال ۲۰۱۷ زیر خط فقر قرار داشتند. نرخ ۳۰.۱ درصدی بزرگسالان فقیر در چارچوب اندازه گیری غیررسمی فقر به ۴۲ درصد و تا بیش از ۲۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

- نرخ فقر در میان افراد ۶۵ ساله و بالاتر با افزایش سن افزایش می‌یابد و برای زنان، سیاهپوستان و اسپانیایی‌ها نیز بیش از سایر گروه‌هاست.

- نزدیک به ۳ میلیون زن ۶۵ ساله و بالاتر، درآمدی زیر خط فقر دارند. این آمار نیز تا بیش از ۴ میلیون نفر افزایش می‌یابد. در میان مردان مسن نیز ۱.۶ میلیون نفر از فقر رنج می‌برند که این میزان نیز براساس آمارهای دیگر تا ۲.۷ میلیون نفر افزایش می‌یابد.
 
 
سیر صعودی نرخ فقر در اقشار مختلف آمریکا؛شکاف اجتماعی و اقتصادی گریبان آمریکا را گرفت

در گزارشی دیگر پایگاه اینترنتی MSN آمار‌هایی از میزان فقر در آمریکا ارائه کرده که قابل تامل هستند:
 
 
- بیش از ۳.۶ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در آمریکا در فقر زندگی می‌کنند که این میزان در حال افزایش نیز می‌باشد.

- بنا به اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئیه جنگ آمریکا با فقر پیشرفت زیادی داشته است. اما این پیشرفت تنها مربوط به کاهش ۰.۴ درصدی فقر در خانواده‌های آمریکایی است؛ آمار خانواده‌های فقیر در آمریکا در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۲.۷ درصد بود که در سال ۲۰۱۷ به ۱۲.۳ درصد رسید.

- طبقه‌ای که به موازات بهبود شرایط اقتصادی در آمریکا فقیرتر می‌شوند، کسانی هستند که دستکم یه مدرک دانشگاهی دارند. در سال ۲۰۱۷، حدود ۴.۸ درصد از افرادی که دارای مدرک تحصیلی بودند، در فقر زندگی می‌کردند که نشان دهنده سیر صعودی آن نسبت به سال ۲۰۱۶ بود که ۴.۵ درصد را در برمی گرفت. این بدان معناست که بیش از ۳۶۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سال ۲۰۱۷ به جمع فقرا پیوسته‎اند.
 
 
سیر صعودی نرخ فقر در اقشار مختلف آمریکا؛شکاف اجتماعی و اقتصادی گریبان آمریکا را گرفت

- ۲۴.۵ درصد بزرگسالان آمریکایی فاقد مدرک پایان دبیرستان نیز با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. این میزان رو به افزایش عجیب به نظر می‌رسد.

- در سال ۲۰۱۳ از جمعیت ۳ میلیون نفری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۴.۴ در فقر زندگی می‌کردند. با توجه به کاهش مداوم نرخ بیکاری در نیم دهه گذشته افزایش ۶۸۰ هزار نفری این جامعه نگران کننده است.

گزارش در پایان با اشاره به این که تحصیلات دانشگاهی مطمئن‌ترین مسیر برای دست یافتن به درآمد خوب است، از وحشت میلیون‌ها آمریکایی به دلیل به خطر افتادن روزافزون امنیت اقتصادی خبر داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *