تأکید وزیر کشور بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تسهیل زیارت اربعین

15:00 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۶۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
تأکید وزیر کشور بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تسهیل زیارت اربعین
وزیر کشور بر لزوم بهره برداری حداکثری از زمان باقی مانده تا برگزاری مراسم در شهریور ماه امسال، برای افزایش بیش از پیش امکانات و زیرساخت‌های لازم با هدف تسهیل هر چه بیشتر اعزام زایران تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - احمد وحیدی در چهارمین جلسه ستاد مرکزی اربعین، بر لزوم بهره برداری حداکثری از زمان باقی مانده تا برگزاری مراسم در شهریور ماه امسال، برای افزایش بیش از پیش امکانات و زیرساخت‌های لازم با هدف تسهیل هر چه بیشتر اعزام زایران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در این جلسه که با حضور استانداران خوزستان و کرمانشاه و همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بر آماده سازی زیرساخت‌های لازم در مهلت باقی مانده تاکید کرد.

بیستم صفر و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مصادف با ۱۵ شهریور ماه امسال است.

 احمد وحیدی در این جلسه تصریح کرد، ضروری است تا همه طرح‌ها و برنامه‌های دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین در سال جاری همچون سال‌های گذشته به تسهیل رفت و آمد زایران از طریق مبادی مرزی و افزایش هر چه بیشتر امنیت آنان منجر شود.

در سال گذشته نزدیک به ۵ میلیون زایر از طریق ایران در مراسم جهانی راهپیمایی اربعین که با حضور ۲۱ میلیون زایر از سراسر جهان برگزار شد، شرکت کردند و با توجه به افزایش سالانه آن از زمان برگزاری راهپیمایی مزبور در سال ۱۳۸۲ امسال پیش بینی می‌شود آمار زایران بیش از سال ۱۴۰۱ باشد.

در چهارمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که معاونان وزارت کشور و داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز حضور داشتند، آخرین طرح‌های تهیه شده برای توسعه جاده‌ای و بهسازی راه‌های منتهی به مبادی مرز غرب کشور، احداث پل‌ها و تونل‌های لازم و امکانات رفاهی نظیر سرویس‌های بهداشتی و سایبان به منظور تسهیل بیش از پیش برای اعزام زایران راهپیمایی جهانی اربعین مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امانی نیز در این جلسه آخرین طرح‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را به منظور فراهم کردن امکانات لازم جهت حضور زایران اربعین حسینی و بهبود هرچه بیشتر پایانه‌های مرزی بین ایران و عراق را تشریح کرد.

ایران و عراق با دارا بودن بیش از یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز زمینی دارای ۱۰ گذرگاه مرزی هستند که زایران اربعین حسینی از ایران و برخی کشور‌های جهان از طریق این مبادی برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *