بررسی عملکرد پلیس آلمان/رویکرد متعصبانه علیه مسلمانان و افراد بی‎خانمان

12:13 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۱۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی عملکرد پلیس آلمان/رویکرد متعصبانه علیه مسلمانان و افراد بی‎خانمان
نتایج یک تحقیق جامع نشان می‌‎دهد که بخش عمده‌ای از نیروهای پلیس آلمان دیدگاه متعصبانه علیه مسلمانان دارند.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی انجام شده در آلمان نشان می‌دهد که تعصبات ضد مسلمانان و بی‌خانمان‌ها در بین افسران پلیس وجود دارد.

نتایج موقت یک مطالعه جامع در مورد نگرش افسران پلیس در آلمان نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از افسران پلیس نسبت به مسلمانان تعصب دارند.

بر اساس این تحقیق که از سوی دانشگاه پلیس آلمان انجام شده و نتایج آن به تازگی منتشر شده است ۱۸ درصد از افسران پلیس آلمان گفته‎اند که احساس می‌کنند آلمان از سوی خارجی‌ها «تسخیر» شده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، می‌گوید: برای من واضح است؛ برای افراط گرایی دست راستی، نژادپرستی و سایر اشکال آن تحمل صفر وجود دارد. هر گونه حادثه‌ای باید عواقب روشنی داشته باشد.

محققان دانشگاه پلیس آلمان از سوی وزارت کشور مأمور شده بودند تا با افسران پلیس تقریباً از تمام ایالت‌های آلمان و دولت فدرال در مورد تجربیات و دیدگاه‌های جهانی آن‌ها مصاحبه کنند و آن‌ها را در کار‌های روزمره خود زیر نظر بگیرند.

گزارش موقتی که اکنون منتشر شده است، وضعیت بررسی تجربی در زمان کنونی را پوشش می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی، ۱۵ درصد از افسران پلیس مورد بررسی کاملاً یا به نظر می‌رسد با این عقیده موافق هستند که «خارجی‌های زیادی در آلمان زندگی می‌کنند».

این نظرسنجی از سوی آکادمی پلیس در «مونستر» و در میان حدود ۵۰ هزار افسر مجری قانون انجام شده است و همچنین برای بررسی مشکلات روزمره پلیس آلمان طراحی شده است.

۱۷ درصد از افسران پلیس که در این مطالعه حضور داشتند، مدعی شدند: بسیاری از مسلمانان باعث می‌شوند در حالی که در کشور خود هستیم، اما این احساس را داشته باشیم که غریبه هستیم.

همچنین، نگرش نسبت به بی خانمانی با استاندارد‌های پلیس همخوانی ندارد، زیرا ۱۴ درصد موافق یا به نظر می‌رسد موافق هستند که «متکدیان بی‌خانمان باید از مناطق عابر پیاده» حذف شوند.

محققان همچنین پاسخ‌های نظرسنجی پلیس را با نتایج یک مطالعه سراسری مقایسه کردند؛ احساسات ضد مسلمانان در میان افسران پلیس بیش از حد متوسط و همچنین تعصب نسبت به بی خانمان‌ها رایج بود.

نگرانی مسلمانان آلمان از حملات اسلام هراسانه

به گزارش «دیلی صباح»، مقام‎های آلمانی دستکم ۶۶۲ جنایت اسلام هراسی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده‌اند.

بیش از ۴۶ مسجد بین ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۱ مورد حمله قرار گرفت و دست کم ۱۷ نفر به دلیل خشونت ضد مسلمانان زخمی شدند.

سلیمان دمیر، مدیر پروژه در گروه ضد تبعیض، گفت که حملات به مسلمانان و مساجد پس از شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و وضعیت وخیم است.

نژادپرستی نظام‌مند علیه مسلمانان در آلمان

یک هیئت منصوب از سوی دولت آلمان دریافته که مسلمانان در برلین در بین نهاد‌های ایالتی در وضعیت نامساعدی قرار دارند.

این کمیسیون رسمی در اوایل ماه جاری به این نتیجه رسید که ایالت برلین در برخورد با جامعه مسلمان خود مشکل ساختاری دارد.

پس از تحقیقات دو ساله، یافته‌های این کمیسیون به دست آمده است و آن‌ها تصویری نامطلوب از شهری را ترسیم می‌کنند که با وجود طرح‌ریزی سطحی از تنوع و فراگیری، کار زیادی برای انجام دادن در این زمینه دارد.

معرفی اقلیت‌ها به عنوان عامل مشکلات

دمیر می‌گوید: در آلمان به راحتی می‌توان اقلیت‌ها را قربانی مشکلات سیاسی یا اقتصادی نشان داد و گروه‌های راست افراطی طبیعتا از این روش استفاده می‌کنند تا بگویند که این اقلیت‌ها مقصر بحران بزرگ اقتصادی هستند؛ بنابراین من یک ارتباط می‌بینم؛ بین افزایش افراط گرایی دست راستی و وضعیت اقتصادی.»

به گفته وی، برای مسلمانان و اقلیت‌ها مهم است که از نظر سیاسی برای تقویت دموکراسی و مقابله با گسترش راست افراطی فعال باشند.

آلمان با جمعیتی بالغ بر ۸۴ میلیون نفر پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان پلیس آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *