امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت صمت

زاکانی: به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم/ باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد

9:50 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۰۸۸
زاکانی: به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هستیم/ باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد
شهردار تهران گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری و وزارت صمت علاوه بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، سهم این ناوگان در رفت‌وآمدهای درون شهری نیز افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر؛ صبح امروز -چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲- مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم زاکانی گفت: ما به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران هستیم. اکنون ۷۵ درصد رفت‌وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می‌پذیرد و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری ۲۵ درصد است.

شهردار تهران افزود: در شهر تهران با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم و از استانداردها نیز عقبیم. به عنوان مثال مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.

زاکانی در رابطه با تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری تهران و وزارت صمت نیز گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان دو دستگاه علاوه بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، سهم این ناوگان در رفت‌وآمدهای درون شهری نیز افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: ۴۵ درصد از بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ به حوزه حمل‌ونقل اختصاص پیدا کرده‌است و بر اساس آن در حوزه مترو فرآیند احداث ۴ خط جدید در پایتخت آغاز خواهد شد.

زاکانی افزود: در بخش تراموا نیز به دنبال ایجاد الگویی جدید از حمل‌ونقل هستیم. همچنین با هدف ساخت ناوگانی پاک و غیرآلاینده در جهت توسعه و نوسازی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت‌های پایتخت اقدام خواهیم کرد.

برنامه‌ریزی لازم برای تولید متور سیکلت برقی صورت گرفته است

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت درنیزبا بیان اینکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های شهر تهران است، گفت: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان کامیون، کامیونت و اتوبوس، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ هزار عدد تولید شد. امسال هم قرار است این تعداد به ۵۰ هزار عدد برسد که بیانگر رشد خوب در این حوزه است.

وی در ادامه تاکید کرد: وظیفه وزارت صمت است که در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری همکاری‌های لازم را انجام دهد تا این اتفاق به بهترین شکل رقم بخورد.

وزیر صمت با تاکید بر حمایت و کمک وزارت صمت در این حوزه تصریح کرد: وزارت صمت از یکسو با تولید کنندگان همکاری می‌کند تا به تعهدات‌شان عمل کرده و از سوی دیگر در صورت تاخیر، با ابرازهای موجود، آنها را کنترل خواهیم کرد تا موضوع با سرعت و قوت بالایی انجام شود.ز

وی با اشاره به اینکه تولید و استفاده از موتورسیکلت برقی به دلیل عدم آلودگی صوتی و آلودگی هوا کار ویژه ای محسوب می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سازوکارهای فنی، مالی و مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

فاطمی‌امین در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی و توسعه تاکسی، اتوبوس و ... به تدریج برای مردم ملموس می‌شود، اما تولید، نوسازی و توسعه موتورسیکلت برقی، خبر خوبی برای شهروندان تهران خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *