افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ باد شدید در راه تهران

9:35 - 16 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۰۸۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ باد شدید در راه تهران
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه افزایش دما را خواهیم داشت گفت: از بعد ازظهر امروز در استان‌های شمال‌غرب و غرب کشور و روز‌های جمعه و شنبه در استان‌هایی که در البرز مرکزی واقع شده‌اند، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی وضعیت جوی کشور را برای امروز چهارشنبه شانزدهم فروردین‌ماه تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌های پراکنده در ارتفاعات آذربایجان‌های شرقی و غربی و فردا در ارتفاعات البرز و جمعه و شنبه در ارتفاعات شمال غرب و شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: از بعد ازظهر امروز در استان‌های شمال‌غرب و غرب کشور و روز‌های جمعه و شنبه در استان‌هایی که در البرز مرکزی واقع شده‌اند، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد سبب گرد و خاک می‌شود.

وی ادامه داد: در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه افزایش دما را خواهیم داشت.

به گفته رفیعی تهران امروز آسمانی صاف دارد و در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه بالای صفر و کمینه دمای تهران به ۱۰ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز دو درجه افزایش داشته است.

وی تشریح کرد: سردترین نقطه در کشور دیزین بالا در استان البرز که ۵ درجه زیر صفر گزارش شده است.

 همچنین بوئین و میان‌دشت در استان اصفهان شهرستانک در البرز و لاله زار در کرمان ۴ درجه زیر صفر را کسب کردند.

گرم‌ترین نقطه کشور دیروز در استان سیستان‌وبلوچستان، ۳۴ درجه بالای صفر ثبت شده و بعد از آن نیک‌شهر و زرآباد با ۳۳ درجه بالای صفر دمای بیشینه را تجربه کرده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *