۷هزار و۸۸۳ زندانی خراسان رضوی گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و شغلی دریافت کردند

9:58 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۷هزار و۸۸۳ زندانی خراسان رضوی گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و شغلی دریافت کردند
مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی گفت: ۱۰هزار و ۵۰ نفر از زندانیان متقاضی در این دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده اند که از این تعداد۷ هزارو۸۸۳ نفر پس از شرکت در آزمون‌های مربوطه موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه مهارت شغلی از سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند.

خبرگزاری میزان - جانفدا مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی اظهارکرد: حرفه آموزی و توسعه اشتغال پایدار زندانیان در حال تحمل حبس و پس از آزادی بعنوان یکی از مبانی موثر در اصلاح مجرمین و پیشگیری از تکرار جرم در اولویت سیاست‌های نظام زندانبانی قرار گرفته است و در همین راستا در سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی کارشناسی و تعامل با مراکز آموزشی و فنی حرفه‌ای استان و همچنین بهره گیری از اساتید حوزه‌های مختلف شغلی دوره‌های آموزشی متنوع و کاربردی برای زندانیان در کلیه زندان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

جانفدا در ادامه افزود:حرفه آموزی و توانمند سازی فردی و اجتماعی زندانیان و پس از آن فراهم کردن زمینه اشتغال در زندان‌ها با هدف اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان انجام می‌شود و با همین رویکرد در زندان‌های استان در سال گذشته ۶۰۵ دوره حرفه آموزی برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰هزارو۵۰ نفر از زندانیان متقاضی در این دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده اند که از این تعداد۷ هزارو۸۸۳ نفر پس از شرکت در آزمون‌های مربوطه موفق به کسب نمره قبولی و اخذ گواهینامه مهارت شغلی از سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند.

جانفدا در ادامه خاطر نشان کرد: برخلاف سیستم زندانبانی در کشور‌های غربی، در نظام زندانبانی اسلامی با توجه به رویکرد اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها، ایجاد زمینه اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان هدف و مبنای امور تربیتی قرار گرفته و یک زندانی با تمایل خود و در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از حبس برای خود و خانواده اش و همچنین بازگشت سعادتمندانه به جامعه، در حوزه‌های مختلف مشغول به کار می‌شود.

گفتنی است در زندان‌های استان خراسان رضوی زندانیان در حوزه‌های مختلف شغلی مانند صنایع دستی، دامداری و کشاورزی، صنعت، معماری و ساختمان سازی، پوشاک و صنایع غذایی مشغول به آموزش و کار هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *