موسوی: سیاست راهبردی ایران در قفقاز هوشمندانه است

7:49 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۸۱
موسوی: سیاست راهبردی ایران در قفقاز هوشمندانه است
سید عباس موسوی گفت که سیاست راهبردی و قطعی جمهوری اسلامی ایران در قفقاز بر مبنای اصل مترقی و هوشمندانه همسایگی دولت و نظام با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزار‌های پیدا و پنهان دیپلماتیک است.

خبرگزاری میزان – عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در رشته توییتی نوشت: بسیاری از دوستان، دلسوزان و بزرگان از صبوری و سکوتی که در سال‌های اخیر به خاطر منافع ملی در قبال بی اخلاقی‌های برخی در فضای مجازی زرد، پُرگو و مشکوک پیشه کرده ام گله مندند و برخی آن را می‌ستایند.

وی در ادامه افزود: این سکوت در مقابل تمام دروغ‌ها، توهین‌ها، تحریک‌ها و تخریب‌ها تا مدتی ادامه خواهد یافت، اما سیاست راهبردی و قطعی جمهوری اسلامی ایران در قفقاز بر مبنای اصل مترقی و هوشمندانه همسایگی دولت و نظام با استفاده از همه ظرفیت‌ها و ابزار‌های پیدا و پنهان دیپلماتیک است.

به گفته سفیر ایران، آن چه سیاست ایران را در این منطقه حساس دیکته می‌کند، منافع و امنیت ملی است که عقلای نظام تعیین و تبیین می‌کنند، نه هیاهوی لابی‎ها، نفوذی‌ها و دست‌های عیان و نهان داخلی و خارجی در کف تایملاین توییتر یا کانال‌های تلگرامی.

موسوی تاکید کرد: عقلانیت توام با اقتدار و تبیین خطوط قرمز منافع و امنیت ملی ایران در منطقه همراه با صبر راهبردی و کنشگری غیرجنجال سیاستی است که در این برهه برغم همه هوچی گری‌ها درحال اجراست.

وی در پایان تصریح کرد: نقد کارشناسی و دلسوزانه در حوزه سیاست گذاری و اجرا قابل تشخیص، محترم، راهگشا و همواره مورد استقبال بوده و است، اما لجبازی، شخصی سازی، عقده گشایی و انتقام از سیاست‌های نظام و رهبری معظم انقلاب پشت عناوین مقدس ملی یا مذهبی و با ژست‌های خاص، مذموم و سرانجام موجب رسوایی مدعیان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *