رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید وزیر امور خارجه مجارستان بر وجود خطر جنگ هسته‌ای در اوکراین

18:42 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۸۵۱
تاکید وزیر امور خارجه مجارستان بر وجود خطر جنگ هسته‌ای در اوکراین
وزیر خارجه مجارستان گفت: لفاظی در خصوص بکارگیری سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین بسیار خطرناک است، زیرا خطر جنگ هسته‌ای را به دنبال دارد.

خبرگزاری میزان_ پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان روز دوشنبه در سخنرانی که در اتاق بازرگانی آمریکا داشت با هشدار نسبت به اظهارنظر‌های تحریک آمیز در خصوص بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین تاکید کرد: لفاظی در خصوص بکارگیری سلاح هسته‌ای در جنگ اوکراین بسیار خطرناک است، زیرا خطر جنگ هسته‌ای را در پی دارد.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین یادآور شد: در حال حاضر خطر تشدید تنش نظامی در اوکراین بیش از هر زمان دیگری است و اشاره آشکار به توانمندی‌های هسته‌ای به راحتی می‌تواند خطرآفرین باشد. در صورت وقوع درگیری با تسلیحات هسته‌ای به دلیل رخداد‌های اوکراین، این درگیری در اروپا و نه آن سوی اقیانوس رخ خواهد داد.

این دیپلمات ارشد مجارستان ادامه داد: به همین دلیل است که مجارستان از طرف‌های درگیر در جنگ می‌خواهد که به سوی آتش بس رفته و مذاکرات صلح را آغاز کنند.

وزیر خارجه مجارستان افزود: هر چند مجارستان در این زینه در اتحادیه اروپا در جایگاه اقلیت قرار دارد، اما بیشتر کشور‌های جهان از حل و فصل مناقشه اوکراین تنها از طریق روش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کنند. سیارتو تاکید کرد که مجارستان به اوکراین تسلیحات نخواهد فرستاد.

انتهای پیام/

محمد حسین چخماقی


برچسب ها: جنگ اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *