مواجهه مهاجران با چالش‌های گوناگون در جامعه فرانسه

8:09 - 14 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۷۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه مهاجران با چالش‌های گوناگون در جامعه فرانسه
مهاجران در فرانسه با چالش‌های فراوانی به خصوص در زمینه اقتصادی و بازار کار مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - مهاجران در فرانسه متنوع‌تر می‌شوند، اما هنوز با چالش‌های اقتصادی بیشتری روبرو هستند؛ بر اساس گزارش موسسه ملی آمار فرانسه، این کشور دارای ۷ میلیون مهاجر است که شرایط زندگی آن‌ها با فقر بیشتر و مشکلات مربوط به اشتغال همراه است.

به گزارش «لوموند»، اخیرا موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (INSEE) مجموعه‌ای از مطالعات جمعیت شناختی را با عنوان «مهاجران و فرزندان مهاجران در فرانسه» منتشر کرد.

این مطالعه تصویری اجتماعی از جمعیت مهاجر و فرزندان آن است، تصویری واقعی از این که مهاجران چه کسانی هستند، از کجا می‌آیند، چرا مهاجرت می‌کنند، کجا و چگونه جا و مکان می‌گیرند و چه اتفاقی برای فرزندانشان می‌افتد.

این نشریه بینشی از وضعیت بازار کار برای مهاجران در کشوری ارائه می‌دهد که در آن سهم مهاجران از جمعیت از ۶.۵ درصد به ۱۰.۳ درصد بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است. نرخ مهاجرت، مانند لوکزامبورگ، مالت و قبرس، از کشور‌هایی مانند بلغارستان و رومانی در نقطه مقابل این طیف بالاتر است.

با این حال، وقتی به نوادگان مهاجران نگاه می‌کنیم، تصویر تغییر می‌کند؛ آن‌ها به طور متوسط از نظر اجتماعی آسیب‌دیده‌تر از بقیه جمعیت باقی می‌مانند، و در حالی که برخی گروه‌ها - به‌ویژه آن‌هایی که از شمال آفریقا - از بیکاری بالاتر، دستمزد‌های پایین‌تر و تبعیض در بازار کار رنج می‌برند.

شگفت‌انگیز این است که، به طور کلی، سطح تحصیلات این فرزندان مهاجر و توزیع آن‌ها بر اساس رده‌های اجتماعی-حرفه‌ای بسیار نزدیک به میانگین کشوری است؛ با این حال تبعیض در زمینه‌های مختلف اشتغال برای مهاجران وجود دارد.

این داده‌های متضاد خواستار احیای یک سیاست یکپارچه‌سازی شدید - در مسکن، آموزش و مبارزه با تبعیض - است که به فوران بحث‌های جریان‌های مهاجرتی تبدیل شده است، که همچنین ضروری هستند.

این دیدگاه سوال برانگیز است، زیرا مجموع درگیری‌ها، طرد‌ها و گاه تراژدی‌هایی را که با امواج مهاجرت گذشته همراه است را «نادیده می‌گیرد»؛ مهم‎تر از همه، صحبت از «شکست وحشتناک ادغام» امروز قابل بررسی نیست.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرانسه مهاجران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *