هشدار سازمان دامپزشکی در خصوص رهاسازی ماهی قرمز در روز طبیعت

12:38 - 13 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۶۶۴
هشدار سازمان دامپزشکی در خصوص رهاسازی ماهی قرمز در روز طبیعت
سازمان دامپزشکی کشور در خصوص رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه ها، پشت سد‌ها و آب‌های آزاد هشدار داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با پایان تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن روز طبیعت، امین اسدی مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطرات ناشی از رها سازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد هشدار داد و از هموطنان خواست تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، سد‌ها و مخازن و منابع آبی رها نکنند.

وی گفت: ماهی قرمز یک گونه غیر بومی در کشور ماست که در صورت ورود به منابع آبی از طریق تغذیه از تخم ماهی‌های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم شده و علاوه بر تشدید رقابت‌های تغذیه‌ای با ماهی‌های بومی باعث انتقال بیماریها، کاهش کیفیت آب و تخریب زیستگاه‌ها و محیط‌های آبی طبیعی شده و می‌تواند برای جمعیت سایر گونه‌ها خطرناک و بحرانی باشد.

اسدی خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ سازی و آگاهی دهی؛ حساسیت شهروندان را به این تهدید خطرناک افزایش داد تا عموم شهروندان از رها سازی ماهی قرمز در طبیعت و منابع آبی منطقه خودداری کنند.

وی افزود: هموطنان عزیز در روز طبیعت حتما ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت سین خود را در استخر‌های پارک‌ها و یا اماکنی که از سوی شهرداری‌ها برای اینکار در نظر گرفته شده است رها سازی کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *