کارگردان چرنوبیل فیلمی درباره صدام می‌سازد

15:58 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۶۰۴
کارگردان چرنوبیل فیلمی درباره صدام می‌سازد
کتاب پرفروش «زندانی در کاخش»، دستمایه فیلمسازی «رنک»، کارگردان برنده جایزه امی شد. 

خبرگزاری میزان – یوهان رنک کارگردان سریال «چرنوبیل» با دو کمپانی «سینسترا» و «فریمنتل»، فیلمی از زندگی صدام، دیکتاتور عراق می‌سازد. 

به گزارش «ورایتی»، «فریمنتل» و «سینسترا»، گروه تولید یوهان رنک کارگردان و مایکل پرتس تهیه کننده در حال ساخت فیلم سینمایی «زندانی در کاخش» هستند. 

این فیلم سینمایی با اقتباس از کتاب پرفروش «زندانی در کاخش؛ صدام حسین، نگهبانان آمریکایی او و آن چه تاریخ ناگفته می‌گذارد»، اثر ویل باردنورپر ساخته می‌شود. 

این فیلم روایتگر داستان ۱۲ سرباز آمریکایی است که در ماه‌های منتهی به اعدام صدام، نگهبان او بودند. 

کتاب مذکور دو جنبه متفاوت از صدام را بررسی می‌کند؛ فرد ظالمی که از شکنجه و قتل به عنوان ابزار کار خود استفاده می‌کرد و زندانی متفکری که در مواجهه با مرگ، محبت، وقار و شجاعت شگفت‌انگیزی از خود نشان می‌داد. 

کتاب مذکور تجربه نگهبانان از برخورد با صدام را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

رنک که پیش‌تر برای ساخت «چرنوبیل»، برنده جایزه امی شد، کارگردانی «زندانی در کاخش» را برعهده دارد و ویل باردنورپر، افسر سابق پیاده نظام آمریکا و نویسنده کتاب، تهیه کننده اجرایی این فیلم است. 

دربی کیلی اقتباس فیلمنامه از کتاب «باردنورپر» را انجام می‌دهد. 

کمپانی‌های «فریمنتل» و «سینسترا» که «زندانی در کاخش» را می‌سازند، در حال توسعه کارهای خود مبنی بر اقتباس سینمایی از کتاب‌های مطرح دیگر نیز هستند که رمان تحسین شده «دهان به دهان» یکی از آن‌هاست. 

جدیدترین فیلم بلند رنک، «آدم فضایی» با بازی آدام سندلر، کری مولیگان و پل دانو به تهیه‌کنندگی پرتس بود که اواخر امسال در نتفلیکس اکران خواهد شد.  

پرتس درباره ای فیلم می‌گوید: باردنورپر با بررسی بی‌باکانه خود از پارادوکس شخصیت صدام ما را شگفت زده کرد. 

مدیر اجرایی فریمنتل نیز اظهار می‌کند: «زندانی در کاخش» پرتره‌ای جذاب از یکی از بدنام‌ترین و بحث برانگیزترین چهره‌های تاریخ است. 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *