بازیکنان استقلال پس از پیروزی مقابل ذوب آهن چه گفتند؟

23:36 - 11 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۴۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازیکنان استقلال پس از پیروزی مقابل ذوب آهن چه گفتند؟
بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل ذوب آهن اصفهان به اظهار نظر در مورد این دیدار پرداختند.

خبرگزاری میزان - بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی ۲ بر صفر در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل ذوب آهن اصفهان اظهاراتی انجام دادند که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*محمدحسین مرادمند:

نظر کلی در مورد حذف از آسیا بگویم یک نسل استقلال سوخت فصل گذشته در آسیا حذف شدیم مقصر کیست؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ پارسال برای حضور در آسیا زحمت کشیدند. مقصر کیست کسی که با استراماچونی قرارداد بسته یا مدیران قبلی؟ یا مدیر فعلی یقه چه کسی را بگیریم؟ اگر تیم دیگری بود می‌گفتند موضوع ملی است. از مقام‌های بالا وسط می‌آمدند وموضوع را حل می‌کردند و هیچکس هم چیزی نمی‌فهمید و می‌رفت. این موضوع فقط برای استقلال است. امشب آخرین فرصت است. اگر می‌خواستند این مساله حل شود شده بود. بحث اسپانسر و مسایل دیگر حاشیه است به اصل موضوع بپردازیم. یقه چه کسی را بگیریم؟ یقه این مدیریت را بگیریم؟ از این مدیریت هم بازیکنان ناراحتند خودم هم ناراحت هستم.

من درصدی از باشگاه گرفته‌ام قابل توجه بوده، ولی درصد دریافتی بازیکنان بالا و پایین است چه کسی می‌خواهد جوابشان را بدهد؟ هر جایی که بودم شب عید پولی به بازیکنان پرداخت می‌کردند ۱۰ خانواده نگاه به دست این بچه‌ها می‌کنند. به هیچ کدام از بازیکنان پولی نداده اند. چهارماه است بازیکنان پولی نگرفته اند. 

در مورد اینکه قرارداد‌های سنگینی در گذشته بسته شده؟ این مسایل درست نیست که هر مدیری بیاید و مدیر قبلی را محکوم کند باید درستش کنند. اگر می‌توانید درست کنید. مگر نمیدانستید این موضوعات را که امدید و بعد می‌گویید ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد بدهی هست! خب نمی‌آمدید و محبوبیت خود را هم خراب نمی‌کردی اقای فتح الله زاده شما محبوب هواداران بودید. من به عنوان یک استقلالی امشب ناراحت شدم که هواداران به شما توهین کردند. شما استقلالی هستید من ناراحت شدم. چرا مدیریت را قبول کردید و محبوبیت خود را زیر سوال بردی؟ چرا ۸ یا ۱۰ سال پیش برای این تیم زحمت کشیدی و الان اینگونه علیه شما شعار می‌دهند. من ناراحت می‌شوم و به من برمی خورد. اگر الان در مورد فتح الله زاده صحبت می‌کنم او نیاید در مورد من جبهه بگیرد. دلم می‌سوزد برای استقلال، وقتی وارد ورزشگاه شدم که روی سکو‌ها بنشینم همه ناراحت بودند تیم ما برده، اما چرا همه ناراحت هستند. چرا یک نسل باید در استقلال بسوزد.

در مورد اینکه ۵۰۰- ۶۰۰ میلیارد تومان به استقلال امده و رفته این پول‌ها کجا رفته؟ اگر شما می‌دانید من هم می‌دانم! از سازمان خصوصی سازی در مورد تیم ما صحبت می‌کنند تا همه، یکی به عنوان مرجع ارشد برای مردم و من بازیکن توضیح بدهد چی شد؟ هرکسی می‌آید تقصیر یکی می‌اندازد، من اول حرف هایم گفتم که درصد قابل توجهی گرفتم، اما ۴ ماه است که پول نگرفته ام. این‌ها جواب مردم را چه می‌خواهند بدهند با این مردم چه می‌خواهند بکنند؟

*زبیر نیک نفس

بازی‌های لیگ حساس است و برای هواداران هم که شده باید همه تلاش را بکنیم، اما فکر و ذکرمان مساله حضور در آسیاست. از مسئولان باید بپرسیم که چطور می‌شود فصل گذشته و این فصل از آسیا حذف می‌شویم این عمر و جوانی ماست.   می‌توانیم روز‌های خوبی در آسیا داشته باشیم. بهترین سال‌های عمرمان است و می‌توانیم در آسیا بهترین کار‌ها رابرای مردم و خودمان بکنیم  و برای کشور افتخار افریینی کنیم، اما بخاطر کم کاری اشتباه یا مسایل دیگر  باید سوخت بدهیم.

امسال تیم شرایط فوق العاده‌ای دارد و با این تیم در آسیا می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. پارسال انجوری و امسال اینجوری، یک ماه  دیگر لیگ تمام می‌شود و فقط یک سوم قراردادمان را گرفته ایم. نه اعتصابی نه حرف و حدیثی  بازیکنان بهترین بازی شان را انجام می‌دهند و فقط می‌توانیم حرص بخوریم.  

در مورد اینکه پول بورس و انتقال صیاد منش کجاست؟ من از این مسایل خبر ندارم. از پارسال هم چک طلب دارم که مال ماه ۷ یا ۸ است که هنوز پاس نشده است و امسال هم یک سوم قراردادم را گرفته ام با این وجود تمام تلاش مان را می‌کنیم، ولی از یک طرف پول‌ها یمان است و از آن مهم‌تر حضور در آسیاست. به قول آن شخصیت در فیلم من الان باید یقه چه کسی را بگیرم؟ دو هفته هم نتیجه نمی‌گیریم  سریع مصاحبه می‌کنند که این افراد باید جریمه شوند و ... الان معلوم نیست کجا هستند نه سرتمرین نمی‌آیند.

در مورد اینکه هیچ کدام از مدیران باشگاه امشب به ورزشگاه نیامدند؟‌ این را باید از خودشان بپرسید که چرا نیامدند بازیکن باید کار خودش را بکند و مربی هم همین طور  من نمی‌دانم مقصر کیست. در چم و خم کار نیستم باشگاه بزرگ استقلال نباید پشتوانه‌ای داشته باشد که در آسیا باشد؟ پارسال انگونه حذف شدیم و امسال هم اینگونه.

*آرش رضاوند

بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم و فکر می‌کنم حقمان پیروزی در این بازی بود، چرا که موقعیت‌ها خوبی را در ۲ نیمه داشتیم. دم همه هوادارا گرم که در این روز‌ها ما را تنها نگذاشتند.

*در خصوص حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا؟ متاسفانه این اتفاق افتاد، سال گذشته بدون شکست قهرمان شدیم و این همه تلاش کردیم تا قهرمان شویم من یک سوال دارم اگر تیم در ایران قهرمان شود به او پول می‌دهند؟ خیر یک هزار تومانی هم به این تیم نمی‌دهند. ما رفتیم قهرمان شدیم تا بتوانیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا برویم. با این شرایط تنها دور هم جمع شدیم وبازی می‌کنیم و تک تنها مانده‌ایم. هیچ کس هم از تیم استقلال حمایت نمی‌کند. استقلال مانده است و هوادارانش. زمانی که استراماچونی به تیم ما آمد یک کلاه بزرگی بر سر استقلال گذاشتند کاری ندارم، اما چطور می‌شود یک مربی خیلی راحت قراردادش را فسخ می‌کند و می‌رود و در خانه اش می‌نشیند و پول دوسالش را می‌گیرد؟ اون موقع هواداران برای دادن پول استراماچونی راهپیمایی کردند امروز هم عصه این موضوع را می‌خورند.  

*اگر فردا پولی به استقلال بدهند هیچ فایده‌ای ندارد این هواداران گناه دارند که با این شرایط اقتصادی باز هم به ورزشگاه می‌ایند تا از تیم محبوبشان حمایت کنند. استقلال را یک گوشه انداختند و هر کسی از راه می‌رسد یک لگد به او می‌زند. به خدا درست نیست. در این چند روز از خواب که بیدار می‌شدیم رسانه‌ها را چک می‌کردیم که ببینیم پول استرا را داده‌اند یا خیر. از استرس مردیم به خدا. ما باید فقط فکرمان در زمین باشد.

تا به امروز تقریبا ۴۰ درصد قرار داد خودمان را گرفته ایم و من نمی‌داندم در ۴۵ روز باقی مانده چطور می‌خواهند ۶۰ درصد دیگر قرارداد‌ها را پرداخت کنند. اصلا پول گرفتن ما مکافاتی شده است نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. قربانزاده می‌آید و حرف می‌زند برای یک تیم دیگر این اتفاق افتاد رئیس جمهور رفت و صحبت کرد دمش گرم تیم کشورمان بود رفت تا به لیگ‌های پایین‌تر سقوط نکند. سوال من این است که چرا برای تیم ما نرفتند؟ تا دیروز به ما گفتند که این پول پرداخت خواهد شد. چطور می‌توانستیم اعتراض کنیم؟ استقلال مگر تیم دولتی نیست؟ این تیم امروز زمین خورده است چه کسی باید به این تیم کمک کند؟ دولت باید بیاید و کمک کند.  

می‌گویند ۳۵۰ میلیارد پول نیست تقصیر من بازیکن و هوادار چیست؟ مگر خودتان مدیر نیاوردید و در استقلال نگذاستید؟ من کاری ندارم خودتان این مدیر را آوردید. خدا شاهد من زمانی که در سایپا بودم و ۲۵۰ میلیون طلب داشتم، اما بعد از ۳ سال این پول را دریافت کردم و این پول یک شاهی هم برای من ارزش ندارد. برای من فایده ندارد که من پولم را امروز می‌خواهم و بعدا باید بعد از ۲ سال برویم و شکایت کنیم تا بتوانیم به پولمان برسیم. بعد از ۲ سال هم ما را مقابل هوادار می‌گذارند تا طلب خودمان را ببخشیم. به خدا در این مدت پول خودمان اصلا مهم نبود و تنها به فکر تسویه استراماچونی بودیم. از جمعه هفته گذشته تا به امروز این پول به درد ما می‌خورد فردا نیایند و بگویند بحث ملی بود نه دیگر این پول به درد ما نمی‌خورد.

*سجاد شهباززاده

چیز‌های عجیب کم در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد. اگر از شروعش بخواهیم حساب کنیم بعد از این همه سال باشگاه‌ها هنوز ساختار درستی ندارند. وزیر تصمیم می‌گیرد و مدیریت عوض می‌کند. وسط کار فرد دیگری که خوب یا بد کاری را شروع کرده این اتفاق می‌افتد. فرد جدید هم به اندازه کافی حمایت نمی‌شود. نتیجه هم می‌شود چیزی که اکنون اتفاق افتاده است.

هم نمی‌توانی بدهی‌های قبلی را پرداخت کنی و هم وضعیت بازیکنان شاغلی که اکنون در تیم هستند و مربیان خارجی به این شکل می‌شود. همه این اتفاقات می‌افتد و هیچکس هم دقیق نمی‌داند چه اتفاقاتی می‌افتد. بعد از این همه سال که باشگاه‌های بزرگ از ظرفیت هواداری خود استفاده کرده و ساختار‌های بسیار خوبی درست می‌کنند، ما هنوز گیر مسائل ابتدایی فوتبال هستیم. یک نفر تصمیم می‌گیرد و یک شبه مدیر را عوض می‌کند. وقتی هم مدیر جدید می‌آید از او به اندازه کافی حمایت نمی‌شود.

از این جزئیات اطلاع نداشته و خیلی هم با آن‌ها کاری ندارم. بحث من خیلی کلی‌تر از این حرف‌ها است. حق این هوادار، باشگاه، بازیکنان و... این است که ساختار فوتبال را درست کنند تا با جا به جا شدن یک نفر و هر اتفاق دیگری وضعیت به این شکل شود. چرا باید استرس حذف از آسیا، کسر امتیاز و بسته شدن پنجره را بکشیم؟ تا چه زمانی باید این اتفاقات بیفتد؟

درخصوص اینکه ساپینتو معرفتی در استقلال مانده و خیلی راحت می‌تواند قراردادش را با استقلال فسخ کند؟ همین طور است. ساپینتو و تک تک بازیکنان نه از بالاتر‌ها خیلی حمایت دیدند و هم در سطح پایین‌تر یعنی مدیریت باشگاه خودمان. همین تیم مدیریتی تا نتایج بد می‌شود سریع به این سمت می‌روند که بازیکن پول نگیرد، بازی نمی‌کند، اما بازیکنان به ویژه با اتفاقاتی که امسال افتاد همه جوره ثابت کردند در بدترین شرایط هم کار می‌کنند. بازیکنان ما بدترین شرایط مالی را دارند، اما هم آن را فراموش کردیم و هم وضعیت این بدهی‌ها و حذف از آسیا پیش آمده است. نمی‌دانم اصلا باید از کجا بگوییم.

*درمورد اینکه ظاهرا او نیز با شعار هواداران علیه مدیریت باشگاه هم نظر است؟ وارد جزئیات نمی‌شوم و حرفی بزنم که شاید در اندازه من نباشد، اما مسئله این است اصلا ساختار درستی نداریم.

*سیدحسین حسینی:

*از کسانی که تلاش کردند تا ما از آسیا حذف شویم، تشکر می کنم. خیلی برایم جالب است؛ این تیم مگر هوادار میلیونی ندارد؟ این تیم مگر برای دولت نیست؟ مگر این تیم مردمی نیست؟ یک تیم دیگر چنین مشکلی برایش پیش می آید، عالم و آدم بسیج می شوند تا مشکلش حل شود و اصلا آبروی ایران حفظ شود؛ ولی 6 ماه فرصت داشتیم این پول را پرداخت کنیم اما هیچ کس به سراغ ما نیامد.

*واقعا یک تیم تنهای تنها هستیم. یک گوشه افتاده ایم ، نه امکاناتی داریم و نه چیزی. می بریم ، نه کسی از ما حمایتی می کند و نه هیچ. فقط خودمان هستیم و سرمربی مان. هیچ کس دیگری با ما نیست. نمی دانم چه بگویم. سال گذشته در آرامش کارمان را انجام دادیم و قهرمان شدیم. همانجا گفتم شرایط امسال خوب نیست.

*جالب است بدانید در 3، 4 ماه گذشته من خیلی ذهنم درگیر رختکن بود. قبل از دربی بود که چند بار بچه ها می خواستند اعتصاب کنند و تمرین را تعطیل کنند ولی من همه جوره ایستادم و خواهش کردم که تلاش کنیم و ادامه بدهیم. دم شان هم گرم. تا جایی که توانستند ادامه دادند. ولی تا کی؟

*ارسلان مطهری:

*من تصمیم داشتم تا پایان فصل مصاحبه نکنم، ولی اگر الان صحبت نکنم، در حقم تیمم جفا کردم. ما از زمان جدایی استراماچونی چقدر زمان داشتیم که طلبش را بپردازیم؟ آن زمان دلار چند بود و الان چند است؟ با این حال پول زیادی نیست. این تیم برای دولت است و دولت باید ورود کند و این قضیه حل شود.

*من در ساختمان و مغازه مخروبه خوابیده‌ام، در ساختمان نیمه کاره خوابیده‌ام، یک اتاق ۱۲ متری در انتهای اسلامشهر خوابیده‌ام که ۴ نفر در آن بودیم. وقتی می‌گوییم حق‌مان را می‌خواهیم، بدان معناست که تمام بچه‌ها سختی کشیده‌اند. 

*من خودم را مثال می‌‌زنم، چون مشت نمونه خروار است. همه ما سختی کشیده‌ایم. فوتبالیست هر چقدر که پول بگیرد، نوش جانش. به همین دلیل باید به زمین برویم و جواب بدهیم. دل هوادار هم باید شاد شود. من عین حقیقت را می‌گویم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *