رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

مهابادی: باید به تغییرات در تیم ملی اعتماد کنیم/اجازه بدهیم فوتبال ملی نفس تازه‌ای بکشد

8:45 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۰۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهابادی: باید به تغییرات در تیم ملی اعتماد کنیم/اجازه بدهیم فوتبال ملی نفس تازه‌ای بکشد
پیشکسوت فوتبال گفت: باید برای بازی‌های فیفادی بعدی تیم‌های خوب را بیاوریم تا بازیکنان محک جدی‌تری مقابل برترین‌ها دنیا بخورند.  

داوود مهابادی در گفت‌وگو با میزان درباره عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: قلعه‌نویی به لیگ و بازیکنانی داخلی شناخت خوبی دارد. برای اینکه تیم ملی به شرایط ایده‌آل و هماهنگی لازم دست پیدا کند نیاز به زمان دارد و همه مسئولان فدراسیون و عوامل فوتبال باید به تیم ملی و امیر قلعه‌نویی کمک کنند. با متحد شدن و یک دست شدن اجازه بدهیم که فوتبال ملی نفس تازه‌ای بکشد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مربیان خارجی که حتی مربیان خوبی در فوتبال دنیا محسوب می‌شدند و هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده می‌گرفتند، خیلی به فوتبال داخلی اهمیت نمی‌دادند. باید به این تغییر اعتماد کنیم که مربی وطنی هم عهده‌دار مسئولیت شود تا در آینده فوتبال پویا و فعالی داشته باشیم. باید از مربی تیم ملی که داخلی است حمایت کنیم تا ایران نتیجه مناسب در رویدادهای بین‌المللی بگیرد. یکی از محاسن قلعه‌نویی این است که برنامه محور عمل می‌کند و در گل گهر سیرجان هم این فصل بازی‌های تهاجمی و خیلی خوبی را ارائه کرد.

*ایران می‌تواند در جمع ۴ تیم برتر جام ملت‌ها قرار گیرد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران می‌تواند قهرمان جام ملت‌ها شود، تاکید کرد: هم اکنون ژاپن نسبت به ۲۰ سال پیش خیلی قوی‌تر است و تیمی مثل کره‌جنوبی تیم بزرگی در آسیاست، باید انتظارات به جا باشد. اگر تیم ملی ایران در بین ۴ تیم قرار بگیرد عملکردشان خوب است، اگر به فینال صعود کند خیلی خوب است و اگر قهرمان جام ملت‌ها شود بسیار عالی خواهد شد. با این حساب حدود ۵۰ درصد شانس می‌دهم که قهرمان آسیا شویم. به نظرم طبق پیش‌بینی‌ام، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها در جمع  ۴ تیم برتر آسیا قرار خواهد گرفت.

پیشکسوت فوتبال در خصوص کیفیت دیدار‌های تدارکاتی تیم ملی با روسیه و کنیا تصریح کرد: تیم ملی دو بازی تدارکاتی خوب را در فیفادی انجام داد و هر ۲ دیدار به ملی‌پوشان و مربیان‌ ما کمک کرد. اینگونه بازی‌ها باعث خواهد شد که بازیکنان با تفکرات کادرفنی و امیر قلعه‌نویی بیشتر آشنا شوند. قلعه‌نویی در این ۲ بازی از بازیکنان زیادی که برترین‌های لیگ بودند در ترکیب تیم ملی استفاده کرد.

*در بازی با روسیه تیم ملی فوتبال شجاعانه‌ای را ارائه کرد

وی ادامه داد: در بازی اول با روسیه تیم ملی ایران، فوتبال شجاعانه‌ای را ارائه کرد و عملکرد ملی‌پوشان از کیفیت بهتری برخوردار بود. کیفیت کار بازیکنان به خاطر این بود که نفرات حاضر در این دیدار نزدیک‌تر به ترکیب اصلی بودند و بازیکنان شناخت زیادی از یکدیگر داشتند. در بازی با کنیا هم تیم ملی بازی بدی را انجام نداد، کنیا تیم فیزیکی بود و در مقابل ایران دفاعی بازی کردند. در دیدار با کنیا به دلیل تغییرات بیشتر نسبت به دیدار با روسیه، بازیکنان کمی ناهماهنگ بودند.

مهابادی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم عملکرد و کارکرد مربیان یا قلعه‌نویی را قضاوت کنیم، هر تیم برای هماهنگ‌تر شدن بازیکنانش و ارائه بازی زیبا باید بازی‌های تدارکاتی زیادی داشته باشد چون به تیم کمک شایانی خواهد کرد. در مدت کوتاه نمی‌شود عملکرد هیچ مربی را ارزیابی کرد؛ در یک هفته چه کار‌های می‌شود انجام داد؟ در این مدت کوتاه مربی تنها می‌تواند از نظر روحی و روانی و نظم و انظباط تیمی همه چیز را مرتب کند. باید برای بازی‌های فیفادی بعدی تیم‌های خوب را بیاوریم تا بازیکنان محک جدی‌تری مقابل برترین‌ها دنیا بخورند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *