منصوریان: تیمی را گرفته‌ام که یک بیمار کامل است/ فکر می‌کنم یکی از بازیکنان روسیه دیوانه بود/ با کودتا اسکوچیچ را کنار گذاشتند

14:35 - 09 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۲۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
منصوریان: تیمی را گرفته‌ام که یک بیمار کامل است/ فکر می‌کنم یکی از بازیکنان روسیه دیوانه بود/ با کودتا اسکوچیچ را کنار گذاشتند
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فردا برای ما یک نقطه عطف است، زیرا خودم تیم را نبسته‌ام و تیمی را گرفته‌ام که واقعا از لحاظ روحی یک بیمار کامل است.

خبرگزاری میزان - علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی  فولاد خوزستان با پیکان، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*همیشه در مصاحبه‌هایم وقتی با تیم مجتبی حسینی بازی داریم نه به صرف اسم باشگاه، می‌گویم بازی بسیار زیبا و سختی است. سالی که در آبادان، ذوب آهن و تراکتور بودم این صحبت را کردم. تیم‌های حسینی سخت‌کوش هستند. این مربی ریسک بسیار بزرگی کرده و با جوانان خیلی خوب کار می‌کند.

*سطح مربیگری او به من بسیار نزدیک است، زیرا من هم به جوانان و همین جور استعداد‌هایی که در آینده بتوانند به ما در فوتبال کمک کنند، علاقه بسیار عجیبی دارم. بازی بسیار سختی داریم. برای بازیکن‌های فولاد توجیه کرده‌ایم که از بازی فولاد مقابل الفیصلی، الهلال، استقلال و تیم سابق امیر قلعه‌نویی یعنی گل‌گهر بیرون بیایند، زیرا با تیمی بازی داریم که به مراتب می‌تواند آسیب رسان باشد.

*فردا برای ما یک نقطه عطف است، زیرا خودم تیم را نبسته‌ام و تیمی را گرفته‌ام که واقعا از لحاظ روحی یک بیمار کامل است. خدا را شکر پلکانی تیم را درست می‌کنیم و از لحاظ تاکتیکی هم تغییراتی داشته‌ایم.

*سعی کرده‌ایم روش مربیان قبلی را جا به جا کرده و با پلن A و بالا فوتبال بازی کنیم. این موضوع زمان‌بر است، زیرا سرمربی جدید آمده و اصل کارمان را برای سال آینده گذاشته‌ایم تا بتوانیم با حفظ شالوده تیم در سال آینده، تیم فوق العاده خوبی را راهی مسابقات کنیم، اما امسال به اندازه شان هوادار فولاد باید نتایج‌مان قابل قبول باشد تا بتوانیم جایگاهی در جدول لیگ داشته باشیم که گذشته‌مان در این سال تلخ جبران شود. در مجموع امیدوارم با تلاش بچه‌ها و زحمات کل مجموعه فردا سربلند بیرون بیاییم.

*این تیم نیاز به به بنزین سبز به صورت فوری دارد. امسال امین حزباوی، خروجی آکادمی برای تیم بزرگسالان بوده است. در شان و شخصیت فوتبال خوزستان به ویژه این آکادمی که بابت تشکیل آن از مرحوم عباس نواصر‌زاده، مسعود رضاییان و دهکردی تشکر می‌کنم که امروز وقتی این سالن تکنیک را می‌بینیم لذت می‌بریم. یک خروجی برای این آکادمی بسیار کم است.

*سعی و تلاش ما بر این است امسال بسیار نزدیک به آکادمی کار کرده و از تمام مجموعه استعداد‌های استان به ویژه استان‌های مجاور مثل کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر که مخزن بسیار بزرگی است و بنزین سبز دارد، استفاده کنیم. قطعا در سال آینده سعی داریم ستاره‌ها را کنار تیم داشته باشیم، اما با تلاش مجموعه سعی می‌کنیم خوب‌های خوزستان در تیم‌های دیگر را به فولاد بازگردانیم.

*از هفته پس از بازی با نساجی برای بازیکن‌های تیم آکادمی پشت سر هم مینی‌کمپ می‌گذاریم. الان از مجموعه امید و جوانان باشگاه خواهش کردم بار دیگر تمرینات‌شان را شروع کنند. ۲ هفته مینی کمپ برای این رده‌ها داریم تا ستاره‌هایشان را بیاوریم. سعی می‌کنیم از ماهشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک، سوسنگرد و سایر شهر‌های اطراف که پر از ستاره هستند، ستاره‌ها را جمع کنیم.

*سال آینده یک آکادمی بسیار پرباری داریم. برای خود باشگاه یک برنامه ۳، ۵ و ۱۰ ساله داده‌ام تا بتوانیم در ۳ سال یک ساختار و فونداسیون بنا کنیم تا هر مربی‌ای جای من آمد، این مسیر را جلو برود و در سال ۰۵_۱۴۰۴ از خرید بازیکن داخلی بی‌نیاز شده و فقط تک ستاره خارجی بخریم. از آن سال به بعد باید شروع به فروش تلنت‌هایمان کنیم و در بحث لژیونر قطب بزرگی شویم.

*وضعیت خارجی‌های فولاد؟ از روبرتو تورس بسیار راضی هستیم. از کنت هم بسیار راضی هستیم. هفته اول گفتم الکس آلگریا هم شمه‌ای از حرکات بازیکنان بزرگ را به ما نشان داد، اما وقتی از تیم پزشکی فولاد گزارش گرفتم او و سوگیتا مصدوم هستند. 

*اینکه آیا این ۲ بازیکن با مصدومیت به فولاد پیوسته‌اند را نمی‌دانم، زیرا در آن مقطع در فولاد نبودم. پس از بازی با الهلال به تیم اضافه شده و در اولین تمرین از کادر پزشکی خواستم به من گزارش بدهد. طرفین عضله فتق آلگریا آسیب شدید دارد. پزشک فولاد به من گفت سوگیتا از ناحیه زانو آسیب دیده است و آرتروز کشکک داشته است. اگر بگویم از این ۲ بازیکن راضی هستم، دروغ گفته‌ام و آن‌ها تاکنون هیچ کمکی به ما نکرده‌اند.

*این هفته جلسه بسیار فوری و مهم با کادر مدیریتی، پزشکی و اعضای هیات مدیره داریم. اکنون الکس را برای بازی با پیکان نیاورده و جای او علیرضا باویه، جوان تیم را آورده‌ام. اگر با این شرایط بخواهیم جلو برویم، بهتر است این ۲ پست را به ۲ جوان خوب خوزستانی بدهم و تا پایان فصل برای آن‌ها وقت بگذارم تا برای سال آینده آماده شوند. در مجموع اتفاقی است که افتاده و از دست ما خارج است.

*حضور ۲ مدافع اصلی فولاد در اردوی تیم ملی؟ قطعا از حزباوی استفاده می‌کنیم، اما عارف آقاسی را به اهواز فرستادیم. البته دلیلش خستگی نبود، زیرا طبق جلسه با کادرفنی به این نتیجه رسیدیم او نیاز به یک ریکاوری کامل و بازپروری فکری دارد. نزدیک نیم ساعت امروز با او صحبت کردیم، زیرا در ۳ بازی گذشته به هیچ عنوان از عارف راضی نبودیم و عملکردش خوب نبود.

*آن‌ها شانس و لیاقت دعوت به اردو را داشتند. سال‌ها و دفعات گذشته گفتم پرچم کشورمان به سایر رنگ‌های باشگاهی ارجحیت دارد. همه جور انعطاف با تیم ملی داریم. در دوره امیرخان قلعه‌نویی و قبل از او کارلوس کی روش، اسکوچیچ، ویلموتس و دوره قبلی کی‌روش این انعطاف را داشتیم که اولویت را برای تیم ملی بگذاریم. از حزباوی تا جایی که بتواند کمک‌مان کنو استفاده خواهیم کرد، زیرا از بهترین بازیکنان ما است و پیشنهادات خیلی خوب خارجی دارد. این بچه باید در شرایط بازی باشد.

*امروز سرمربی خودم سرمربی تیم ملی است و با تمام وجود سعی داریم تمام وقت خودمان را در اختیارش بگذاریم تا این آدم بتواند به حق واقعی‌اش برسد.

*ما با اعضای هیات مدیره و رضایی (مدیرعامل باشگاه) نشستیم و جایگاهی در حد نام فولاد برای امسال در نظر گرفتیم که تیم آسیب نخورد. اصل کار را برای سال آینده گذاشته‌ایم. می‌دانستم کار کردن در این تیم ریسک بزرگی است آن هم این فولاد را تحویل گرفتن. 

*وقتی سر تمرین می‌رویم می‌بینیم بازیکنان از لحاظ روحی شرایط عجیبی دارند. در ۱۵ سال سرمربیگری‌ام جزء معدود تیم‌هایی است که روحیه‌ام آسیب خورده است. زمانی به ذوب آهن رفتم که پانزدهم بود یا وقتی به آلومینیوم اراک رفتم، تیم شانزدهم بود، اما آمادگی پیشرفت داشتند. می‌خواستند کار‌هایی بکنند و به رتبه شش جدول رسیدیم، اما فولاد آسیب روحی شدیدی خورده است. اصل کار را برای سال آینده گذاشته‌ایم و امسال می‌خواهیم جایگاه درخوری کسب کنیم. نمی‌توانیم به ۴ تیم بالای جدول برسیم و باید واقع‌بین باشیم.

*وضعیت فعلی تیم ملی؟ ۲ بازی تیم ملی را کامل نگاه کردم. یک نکته مرا خیلی اذیت کرد. یک بازیکن روسیه که فکر کنم دیوانه بود یا به او از بیرون گفته بودند وقتی داخل ایران می‌روی یک چیزی بگو یا مقداری خُل وضع بود. زندگی ما را با ازبکستان مقایسه کرده بود. چیزی که من پرسیدم فقط از هتل اسپیناس تا ورزشگاه آزادی رفته بودند و از ورزشگاه نیز به فرودگاه امام رفته و سوار هواپیما شدند و رفتند. این مرتیکه چگونه توانست تشخیص بدهد در ایران چگونه زندگی می‌کنیم.

*اینکه او می‌آید و در تلویزیون می‌گوید شرایط ایران را از ازبکستان کمتر دیدم و اینجا اینترنت آنتن نمی‌داد. این نکته برای من خیلی عجیب بود. نکته دوم حرف‌های مربی تیم لوکوموتیو بود. خودم با این موضوع مواجه شده‌ام. وقتی می‌خواستیم با تیم المپیک مقابل تیم ملی ب ایتالیا بازی کنیم، یک خبرنگار گفت مربیان ما از بازی کردن مقابل ایران خیلی ناراحت هستند. آن زمان شش گل به تیم ب المپیک ایتالیا زدیم. قبل از بازی گفتم اگر زیر ۲ گل خوردید حرف مربیان‌تان را تایید می‌کنم، اما شش بر یک بازی را بردیم. به بچه‌ها گفتم این مسابقه برای من از ایران و استرالیا مهم‌تر است.

*مربی لوکوموتیو گفته بود چرا روسیه باید با ایران و عراق بازی کند؟ مردک اصلا کسی با شما بازی نمی‌کند. وقتی تیمی با شما بازی نمی‌کند، باید افتخار کنید که به کشور ما آمده‌اید. ۲۵ سال قبل به روسیه رفتیم. ۱۰۰ دلاری در خیابان دست کسی می‌دیدند با چاقو او را می‌زدند و می‌کشتند تا آن ۱۰۰ دلار را بگیرند. امروز به یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های دنیا آمده‌اید.

*تا ۲ سال قبل می‌آمدید خروار خروار و خاور خاور جنس می‌خریدید و از اینجا می‌بردید، اما اکنون می‌گویید نباید با ایران و عراق بازی کنیم. من ناراحت هستم.‌ای کاش مهدی طارمی آن ۲ توپ را گل می‌کرد و روس‌ها ۳ گل می‌خوردند و می‌رفتند. عراق هم به همین شکل. قول می‌دهم روسیه نمی‌تواند هیچ نتیجه قابل توجهی در آسیا بگیرد.

*کره جنوبی، ژاپن، ایران، استرالیا و... این تیم را می‌زنند. خوشحالم امروز روسیه به آسیا آمده است. برای مربی عزیزم امیر قلعه‌نویی هم آرزوی موفقیت داشته و دوست دارم حتما این چند تیم روسیه را ببرند. فوتبال بازی کردن در آسیا خیلی سخت است. ژاپن و کره جنوبی در بازی‌های دوستانه‌شان پدر تیم حریف را در می‌آورند. این ۲ موضوع مرا خیلی ناراحت کرد و به همین دلیل به علیرضا ابراهیمی (مدیر رسانه فولاد) گفتم حتما برای این بازی خودم به نشست خبری می‌روم.

*گلایه‌ای از دوستان مجری می‌کنم. چرا به خودتان اجازه می‌دهید در برنامه شب‌های فوتبالی یا فوتبال برتر بگویید امیرخان می‌تواند این رختکن را کنترل کند یا خیر؟ به کجا رسیده‌ایم. در دوره قبلی اشتباهی صورت گرفته و با یک کودتا اسکوچیچ را با نتایج خوبش کنار گذاشتیم. من در ابتدا منتقد او و سپس یکی از حامیان اصلی‌اش شدم. اشتباه بالادستی‌ها بود که قبول کردند این کودتا انجام شده و ۵ - ۴ بازیکن به نهاد ریاست جمهوری بروند و اسکوچیچ را بردارند تا کارلوس کی‌روش بیاید. به مربی ایرانی توهین نکنید. من شاگرد این مربی بودم. در بهترین زمان که به هرکسی نیاز داشت، اگر از اصول سرپیچی می‌کرد، او را کنار می‌گذاشت.

*آن اتفاق فقط یک بار افتاد. در جام جهانی ۱۹۹۸ علی دایی، بزرگ‌ترین بازیکن تاریح فوتبال ما وقتی با محمد مایلی‌کهن به اختلاف خورد، در سکوت مطلق برای بازی کردن به آرمینیا بیله‌فلد و بایرن‌مونیخ رفت و سپس مایلی‌کهن او را بازگرداند. این مرد یک کلمه مصاحبه نکرد، اما امروز می‌بینیم بازیکنان ما قد و بالا و شاخه شانه می‌کشند. از مجریان خواهش می‌کنم اصلا وارد این حوزه نشوند.

*یادتان باشد شاگرد پرویز دهداری، مربی اخلاق فوتبال جهان هستیم. او توانست ۱۴ بازیکن را از تیم ملی کنار بگذارد. حاج محمد مایلی‌کهن ۱۷ بازیکن را کنار گذاشت. ما ایرانی‌ها رنسانس‌های خوب داشتیم. مشخص است که قلعه‌نویی می‌تواند بازیکنان را مدیریت کند. قول می‌دهم بهترین بازیکن ایران با معمولی‌ترین بازیکن لیگ اختلاف‌شان ۶ ماه تمرین شبانه‌روزی و اعتماد به نفسی است که از طرف من مربی به او می‌رسد. مهدی قائدی، امید نورافکن، میلاد سرلک، مهدی طارمی از کجا آمدند؟ از دل همین فوتبال و کویر‌ها و کوهستان‌ها آمدند. خواهش می‌کنم این بحث را مطرح نکرده و خوره جدیدی به کادرفنی تیم ملی نچسبانید. می‌دانم امیرخان به راحتی تیم را کنترل می‌کند. تیم سال ۲۰۰۷ او خیلی سنگین‌تر از این تیم بود. هر بار می‌خواهم کنفرانس را در ۲ دقیقه جمع کنم، اما این ۲ روس خیلی در روح و روانم راه رفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *