دیدار سفیر فرانسه با مسئولان کمیته ملی المپیک

14:50 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۸۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
دیدار سفیر فرانسه با مسئولان کمیته ملی المپیک
در راستای هماهنگی و تعامل مطلوب جهت اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ظهر امروز سفیر فرانسه با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی وفا رئیس و سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ با توجه به در پیش بودن رقابت‌های کسب سهمیه المپیک و هماهنگی مطلوب جهت اعزام کاروان ورزشی کشورمان به بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس ظهر امروز نیکولاس روشه سفیر فرانسه با هیات همراه با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی وفا رئیس و سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

خسروی وفا در ابتدا ضمن خیر مقدم به سفیر فرانسه ابراز داشت: بسیار سپاسگزاریم که دعوت ما را پذیرفتید، هدف از برگزاری این نشست با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و شروع رقابت‌های کسب سهمیه، هماهنگی هر چه بهتر برای اعزام کاروان ورزشی کشورمان، همراهان و تماشاگران به این بازیهاست.

وی افزود: ورزش ایران همواره در بازی‌های المپیک و پارالمپیک حضور مستمری داشته و در رشته‌های مختلف نمایندگان ما حضور داشته اند و در کشتی، وزنه برداری، تکواندو، دو ومیدانی و تیراندازی موفق به کسب مدال در المپیک شده ایم لذا با توجه به بازی‌های المپیک بودن و برگزاری آن در شهر زیبای پاریس، قطعا مسئولان و مردم عزیز ما توجه ویژه‌ای به آن دارند و تماشاگران نیز علاقه‌مند به حضور آن خواهند بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تاکنون تعامل و همکاری خوبی با کمیته برگزاری و مسئولان کمیته بین المللی المپیک داشته ایم و همچنین با توجه به تجارب خوبی که کشور فرانسه در برگزای رقابت‌های مختلف ورزشی دارد نگرانی بابت حضور کاروان ورزشی کشورمان در این رویداد نداریم در واقع المپیک یک بعدش مدال و سکو است، اما ابعاد فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد که ارزشمند است و امیدواریم برای همراهان و تماشاگران نیز همکاری خوبی از سوی سفارت فرانسه چه در المپیک و چه در پارالمپیک جهت صدور ویزا داشته باشیم.

خسروی وفا خاطر نشان کرد: ماه گذشته نشستی با شهردار تهران داشتیم تا در آستانه بازی‌ها بیلبورد‌هایی از ورزشکاران اعزامی و لوگوی بازی‌ها و المپیک در سطح شهر نصب شود بخصوص که رسانه‌ها و مردم توجه خوبی به المپیک دارند و اگر چه تاکنون مشکلی از سوی کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری برای حضور در این بازی‌ها را نداشتیم، ولی امیدواریم هماهنگی و همکاری خوبی نیز با سفارت فرانسه در تهران داشته باشیم.

همچنین سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به سفیر فرانسه ابرازداشت: بدون تردید با توجه به تجارب خوبی که فرانسوی‌ها در برگزاری رویداد‌های ورزشی دارند شاهد یکی از زیباترین بازی‌های المپیک خواهیم بود، ما تاکنون بصورت وبیناری نشست‌های خوبی با مسئولین کمیته برگزاری بازی‌ها داشته ایم و قرار است بزودی بصورت حضوری بازدیدی نیز از اماکن و سالن‌های مختلف ورزشی بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طی نشست‌هایی که با کمیته برگزاری بازی‌ها داشته ایم از آخرین اطلاعات مربوط به بازی‌ها باخبریم و امیدواریم در بحث حضور بدون دغدغه کاروان ورزشی بصورت تخصصی‌تر نشست‌هایی را با مسئولان سفارت فرانسه جهت تسهیل و تسریع در اجرای امور مربوطه داشته باشیم.

 

دیدار سفیر فرانسه با مسئولان کمیته ملی المپیک

 

در ادامه نیکولاس روشه سفیر فرانسه در ایران ضمن تبریک عید نوروز ابرازداشت: من در بدو ورود تالار مشاهیر ورزش شما را دیدم و امیدوارم مشاهیر ورزش ایران نیز در بازی‌های المپیک پاریس حضور شایسته‌ای داشته باشند. بی شک بازی‌های المپیک رویداد بسیار مهمی است بطوریکه شهرداری ها، وزارتخانه‌ها و بسیاری از نهاد‌های ما را درگیر کرده و در حال حاضر وارد فاز نهایی بازی‌ها شده ایم تا با موفقیت این رویداد را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بعنوان سفارت آماده هر گونه همکاری با کمیته برگزاری بازی‌ها و کمیته بین المللی المپیک و زیر مجموعه‌های مرتبط به آن هستیم و مواردی اینچنینی در دستور کار ما قرار دارد و در خصوص موارد منطقه ای، حفظ امنیت بازی ها، حضور تماشاگران، تشریفات و تسریع در صدور روادید اقدامات خوبی صورت گرفته و از نظر بنده سازماندهی عالی در این زمینه تاکنون شده و هماهنگی خوبی با کمیته برگزاری و نهاد‌های مربوطه داریم.

سفیر فرانسه خاطرنشان کرد: قطعا اگر ارتباط تنگاتنگ و خوبی در حوزه بین الملل و کمیته برگزاری بازی‌ها باشد ما هم روند اجرایی کار‌ها را تسریع و تسهیل می‌کنیم بخصوص همانطور که اشاره داشتید در بحث فرهنگی و توریست بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این نشست که با حضور نصراله سجادی، فرید فتاحیان و حمید سلامی برگزار شده بود سفیر فرانسه از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک نیز دیدن کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *