حکم اعدام ۵ متهم متجاوز به عنف شهرستان مرند صادر شد

12:59 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حکم اعدام ۵ متهم متجاوز به عنف شهرستان مرند صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از صدور احکام اعدام برای ۵ نفر از متهمان متجاوز به عنف در شهرستان مرند خبر داد.

خبرگزاری میزان- ضیامهر اظهار کرد: دادگاه کیفری استان پس از رسیدگی و تشکیل جلسات متعدد محاکمه و بررسی اسناد و مدارک موجود، هر ۵ نفر متهم پرونده را به اعدام محکوم و در خصوص سایر اتهامات، چهار نفر از متهمان را به ده سال حبس محکوم کرده است که طبق قانون، اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی، تأثیر احکام این چنینی را در برقراری امنیت جامعه و عبرت آموزی برای متجاوزان به حقوق مردم اساسی دانست و تأکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با این نوع جرایم با احدی مماشات و مسامحه نخواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند تصریح کرد: پرونده مذکور در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهرستان مرند مفتوح شد و به محض وصول شکایت، با وجود اینکه هویت متهمان معلوم نبود لکن طی تحقیقات پلیسی و قضایی هر پنج نفر شناسایی و بازداشت شده و به جرم خود اقرار کردند.

گفتنی است در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، یک مورد آدم‌ربایی در یکی از پارک‌های شهرستان مرند واقع در استان آذربایجان شرقی به پلیس گزارش شد که طی آن پنج نفر در یکی از تفرجگاه‌ها یک دختر دانشجو را که با نامزدش درحال صحبت بود، ربودند و نسبت به آزار و اذیتش اقدام کردند.

آدم ربایان که دارای سابقه شرارت بودند کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس دستگیر شدند و متهمان پس از دستگیری به اقدامات مجرمانه خود اقرار کردند.

پس از دستگیری متهمان، برابر دستور دادستان شهرستان مرند آدم ربایان در سطح شهر گردانده شدند تا درس عبرتی باشد برای مخلان نظم و امنیت عمومی که این اقدام دستگاه قضایی، مورد استقبال شهروندان قرارگرفته و رضایت مردمی را در پی داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *