جابجایی بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در ۱۲ روز

11:43 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
جابجایی بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی در ۱۲ روز
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابجا‌شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روز را بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است.

خبرگزاری میزان _ شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی، به اعلام آمار تردد‌های مسافران نوروزی با حمل‌ونقل عمومی بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۲۹ مسافر توسط حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با رشد ۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مسافرت رفته‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۶ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۲ درصد و سواری کرایه ۱۵.۲ درصد بوده است.

افزایش ۱۹ درصدی مسافران ریلی در ایام نوروز

وی با بیان اینکه در بقیه شقوق حمل‌ونقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است، افزود: تاکنون ۹۹۸ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل‌ونقل ریلی با درصد افزایش ۱۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۹ مسافر با حمل‌ونقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۹۰۸ مسافر نیز با شناور‌های مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابجایی کرده‌اند.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی با ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۳۵ وسیله نقلیه رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی گفت: یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی افزود: در بازه ۱۰ روز گذشته طرح نوروزی، ۲۶ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۰ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه‌جا شده‌اند.

۶ استان بیشترین مسافر نوروزی را جذب کردند

به گزارش وزارت راه‌وشهرسازی، افندی‌زاده در پایان اعلام کرد: استان‌های اردبیل با ۴۱ درصد، سیستان‌وبلوچستان و خوزستان با ۲۱ درصد، گلستان ۲۰ درصد، ایلام ۱۹ درصد و آدربایجان غربی با ۱۷ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین‌استانی را داشته‌اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *