قیمت نفت اندکی کاهش یافت

11:16 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت نفت اندکی کاهش یافت
قیمت نفت پس از افزایش قابل ملاحظه نسبت به بیش از چهار ماه گذشته در معاملات روز دوشنبه و دادوستد‌های روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت.

خبرگزاری میزان _ قیمت نفت خام روز سه‌شنبه پس از افزایش در معاملات روز دوشنبه با تمرکز بازار‌ها بر تحولات بحران بانکی کاهش یافت و در عین حال نشانه‌هایی از تقویت تقاضا در چین مانع از کاهش بیشتر شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۳ و ۱۲ بامداد به وقت گرینویچ با ۳۰ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴ سنت یا ۰.۰۵ درصد کاهش، ۷۲ دلار و ۷۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.  

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: اگرچه در بحبوحه رویداد اخیر ریسک‌ها در سیستم بانکی باقی مانده است، احتمال می‌رود نفت خام ممکن روند غالب در کوتاه‌مدت باشد.

قیمت‌ها در جلسه معاملاتی پیشین پس از اینکه ترکیه دریافت نفت خام از اقلیم کردستان عراق با خط لوله را به‌دنبال تصمیم داوری مبنی بر تأیید لزوم رضایت بغداد برای ارسال نفت متوقف کرد، با افزایش همراه شد.

نشانه‌هایی از بهبود تقاضای چین در تحولات قیمت‌های جهانی نفت خام پدیدار است.

بر اساس پیش‌بینی سالانه یک واحد تحقیقاتی شرکت ملی نفت چین، انتظار می‌رود واردات نفت خام چین در سال ۲۰۲۳ میلادی با ۶.۲ درصد افزایش به ۵۴۰ میلیون تن برسد.

به گزارش شانا، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز گفت: شاخص  مدیران خرید (PMI) و بخش خدمات چین از محرک‌های اقتصادی اصلی برای قیمت نفت خواهد بود، زیرا داده‌های مثبت به احتمال زیاد چشم‌انداز تقاضا را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *