رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس در سال ۱۴۰۱ رفع تصرف شدند

11:53 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس در سال ۱۴۰۱ رفع تصرف شدند
در راستای صیانت و حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: رفع تصرف از اراضی دولتی در سال گذشته تا آخرین روز‌های اسفند ماه ادامه یافت و با اجرای احکام رفع تصرف از ۲۴۵۰ هکتار از اراضی حاشیه سد ملاصدرا در شهرستان اقلید آمار رفع تصرفات استان فارس به دو برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به مختومه شدن ۱۲۱۵ پرونده در حوزه مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سال گذشته تصریح کرد: بیش از یک هزار ۸۰۰ هکتار از اراضی آزاد شده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، ۵۹۵ هکتار در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و ۱۰۴ هکتار نیز در حوزه اراضی چهار گانه تحت حفاظت محیط زیست بوده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آزاد سازی ۴۵ هکتار از اراضی حوزه حریم و بستر رودخانه‌ها و سواحل تالاب های، اظهار کرد: در حوزه مقابله با زمین خواری بیش از ۲۱۰۰ پرونده جاری در دادگستری فارس وجود دارد.

وی با اشاره به مسلوب المنفعه شدن ۱۴۶۸ حلقه چاه در استان فارس در راستای صیانت از منابع آب استان و پیشگیری از برداشت‌های غیر مجاز، گفت: از این تعاد ۴۷۸ حلقه چاه در نتیجه آراء صادره دادگاه‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه‌های متولی که در رفع تصرفات به ایفای نقش پرداختند تصریح کرد: در سالی که گذشت همه سازمان‌های مسئول در امور زمین همکاری مناسبی را با دستگاه قضایی استان در رفع تصرفات داشته اند که این همکاری متقابل با قدرت بیشتر و در راستای مبارزه با زمین خواری و حفاظت از حقوق بیت المال در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *