رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نتانیاهو تسلیم اعتراضات شد/ تعویق طرح بازنگری قضایی رژیم صهیونیستی

10:38 - 08 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۱۱۷
نتانیاهو تسلیم اعتراضات شد/ تعویق طرح بازنگری قضایی رژیم صهیونیستی
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طرح‌ بازنگری قضایی را در اراضی اشغالی به تعویق انداخت.

خبرگزاری میزان - «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم در مورد طرح‌ مورد مناقشه برای بازنگری قضایی را به دلیل ترس از اینکه بدترین بحران این رژیم در سال‌های اخیر می‌تواند ائتلاف او را شکسته یا به خشونت تبدیل کند، به تعویق انداخت. 

به گزارش «رویترز»، مشخص نیست که تأخیر این لایحه تا جلسه جدید کنست در ماه آینده تا چه حد می‌تواند هر یک از طرفین را راضی کند یا بحران را کاهش دهد. 

«نتانیاهو»، گفت: به دلیل اراده‌ای برای جلوگیری از شکاف، تصمیم گرفتم قرائت دوم و سوم را به تعویق بیاندازم تا به یک اجماع گسترده دست یابم.

طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای توانمند ساختن کنست به نادیده گرفتن تصمیمات دیوان عالی و کنترل انتصابات قضائی باعث بروز برخی از بزرگترین اعتراضات در تاریخ این رژیم شد و مخالفان این اقدام را تهدیدی برای موجودیت این رژیم خواندند.

در حالی که برخی از سیاستمداران صهیونیست از این تاخیر استقبال کردند، برخی از شرکای ائتلاف نتانیاهو آن را یک اشتباه خواندند و سران معترض گفتند تا زمانی که این قانون به طور کامل لغو نشود، به تظاهرات ادامه خواهند داد.

«یائیر لاپید»، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به توقف اصلاح قضایی کابینه این رژیم، گفت: اگر نتانیاهو بخواهد ما را فریب دهد، دفعه بعد خود را در مقابل صد‌ها هزار تظاهرات کننده خواهد دید که برای دفاع از حقشان می‌جنگند.

یکی از سران اصلی معترضان، گفت که نتانیاهو در تلاش است تظاهرات را تضعیف کند. 

 

 

نتانیاهو که به اتهام فساد محاکمه می‌شود و آن‌ها را رد می‌کند، از محور اصلی اصلاح عقب‌نشینی نکرده است.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی دست‌کم ۴۰ شهرک‌نشین را در جریان تظاهرات‌های ضد کابینه در اراضی اشغالی بازداشت کرده است. 

نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین با خودروهای آب‌پاش تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو را متفرق کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *