راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها/گیاهان تصفیه کننده خون

13:14 - 05 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۰۵۱۱
اگر به دنبال راهکاری برای ترک سیگار و دانستن نکاتی در مورد تاثیر میوه و سبزیجات بر حافظه مردان و گیاهان تصفیه کننده خون هستید حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، اگر به دنبال راهکاری برای ترک سیگار و دانستن نکاتی در مورد تاثیر میوه و سبزیجات بر حافظه مردان و گیاهان تصفیه کننده خون هستید حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

محققان کانادایی تاکید دارند که ایجاد نگاه عمومی ناامیدانه به افراد سیگاری در ترک سیگار و ترک این عادت ناسالم موثر است. متخصصان دانشگاه غرب کانادا به این نتیجه رسیدند که برای مبارزه با سیگار کشیدن می‌توان از نگاه عمومی ناامیدانه نسبت به این عادت ناسالم و محکومیت آن استفاده کرد.

راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها

برای بررسی این روش، کارشناسان یک آزمایش آنلاین را با ۱۵۶ فرد سیگاری در آمریکا آغاز کردند. به این افراد بسته‌های سیگار با شعار "مردم اینگونه به سیگاری‌ها نگاه می‌کنند" به همراه عکس‌هایی از مردم نشان داده شد.

در یک مورد عکس‌ها از چهره سه نفر با حالت عادی صورت و در مورد دیگر عکس‌ها از چهره‌هایی بود که انزجار در آنها نمایان بود.

در طول آزمایشات مشخص شد داوطلبانی که بسته های سیگار با عکس‌های افراد منزجر را دیده‌اند، اغلب احساس شرم و گناه می‌کردند و بنا به آمار، انگیزه آنها برای ترک سیگار افزایش یافت.

با این حال، آن دسته از افرادی که برای آنها سیگار کشیدن بخشی از سبک زندگیشان بود، تقریبا به این فشار هیچ واکنشی نشان ندادند.

داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها نقش موثری دارند

محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند داروی فلوکستین که یکی از مهم ترین داروهای ضدافسردگی است، نقش موثری در ایجاد مقاومت نسبت به آنتی بیوتیک در بدن ایفا میکند.

 راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها

فلوکستین یک داروی پایدار در محیط است و می تواند منجر به جهش های ژنتیکی متعدد در میکروارگانیسم ها شود. با وجود این از آنجا که این تحقیقات در محیط آزمایشگاه انجام گرفته است برای بررسی تاثیرات این دارو بر میکروارگانیسم های درون بدن، تحقیقات بیشتری لازم است.
مقاوت در برابر آنتی بیوتیک به یک معضل جهانی بدل شده است. درمان بسیاری از بیماری های کشنده مانند سل، فقط با آنتی بیوتیک امکان پذیر است و همین یک مورد نشان می دهد مقاومت در برابر این گروه درمانی تا چه اندازه می تواند خطرناک باشد.

تاثیر میوه و سبزیجات بر حافظه مردان

گروهی از متخصصان آمریکایی با بررسی روی ۲۷ هزار و ۸۴۲ مرد برای مدت زمان ۲۶ سال دریافتند که رژیم غذایی سالم سلامت مغز مردان را حفظ می‌کند. آنها در این بررسی از شرکت‌کنندگان درخواست کردند تا در سال ۱۹۸۶ و زمان شروع مطالعه به پرسش‌های مربوط به نوع مواد غذایی و نوشیدنی مصرفی پاسخ داده و سپس تا سال ۲۰۰۲ هر چهار سال یکبار این کار را انجام دهند. همچنین این مردان تا سال ۲۰۱۲ تحت مطالعه قرار داشتند.

راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها

در نهایت بررسی‌ها نشان داد که مصرف بیشتر برخی انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌ها با کاهش خطر تحلیل رفتن قدرت حافظه و مهارت‌های فکری همراه است. از خوراکی‌هایی که این خاصیت را دارند می‌توان به سبزیجاتی با برگ‌های سبز، سبزیجاتی به رنگ قرمز و نارنجی تیره و آب پرتقال اشاره کرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: مطالعه انجام شده شواهد بیشتری ارائه کرد که نشان می‌دهد نوع مواد غذایی مصرفی در حفظ سلامت مغز اهمیت دارد.

هفت گیاه تصفیه کننده خون را بشناسید

مدیر گروه علوم زراعی و باغی واحد علمی‌کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: سیر، قاصدک، زردچوبه، ریحان، گشنیز، گزنه و آلوئه ورا گیاهانی هستند که به‌عنوان تصفیه کننده‌های خون شناخته شده‌اند.

راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها

محمود محبی اظهار کرد: سیر یکی از گیاهانی است که مصرف منظم آن به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و کاهش کلسترول بد منجر می‌شود. سیر علاوه بر این باعث محافظت از شریان‌ها و مغز می‌شود و از آنجایی که غنی از ترکیبات سولفوریک (آلیسین) است، منجر به خلاص شدن خون از سموم شده و ریزش مو را نیز متوقف می‌کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: گیاه قاصدک حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است که دستگاه گوارش را از سموم پاک کرده و به درمان بیماری‌های کبد و حذف سموم خون نیز کمک می‌کند. ساده‌ترین راه برای مصرف این گیاه در قالب جوشاندن برگ آن و نوشیدن آن به‌صورت چای است. همچنین می‌توان چای قاصدک را جایگزین قهوه کرد و روزی ۳ بار آن را نوشید.

وی افزود: در حالی که برای عطر و طعم دادن به مواد غذایی از زردچوبه استفاده می‌شود، این ماده غذایی دارای خواص شگفت انگیز دارویی نیز هست. یکی از ویژگی‌های اصلی زردچوبه، مبارزه با سرطان، کمک به آسیب‌های DNA و دفع التهاب مزمن است. علاوه بر این، زردچوبه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و لخته‌های خون نیز جلوگیری می‌کند.

محبی تصریح کرد: گیاه ریحان نیز به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هرگونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

مدیرگروه علوم زراعی و باغی واحد علمی کاربردی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص گشنیز افزود: اگر در بدن مان جیوه یا فلزات دیگری وجود دارد، حتما باید گشنیز مصرف کنیم. این گیاه نه تنها فلزات را از بدن دفع می‌کند، بلکه برای پاک‌سازی خون بسیار مفید است. همچنین گشنیز می‌تواند مشکلات قلبی و عروقی و اضطراب را از بین ببرد.

وی یادآور شد: گیاه گزنه نیز حاوی آهن است و کم‌خونی را کاهش می‌دهد. گزنه برای تصفیه سریع خون و حذف توکسین‌های آن فوق‌العاده است. این گیاه ادرارآور بوده و برای تمیز کردن کلیه‌ها و کبد مؤثر عمل می‌کند.

محبی در رابطه با گیاه آلوئه ورا نیز خاطرنشان کرد: همه ما تصور می‌کنیم که از آلوئه ورا صرفا برای نرمی و لطافت پوست کاربرد دارد. اما باید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و پاکسازی بدن از توکسین‌ها یا همان سموم، مفید است؛ در واقع آلوئه ورا باعث پاک‌سازی کبد و کلیه‌ها می‌شود و برای این منظور می‌توان چای آلوئه ورا را در برنامه غذایی روزانه قرار داد.

شیر را شب بنوشید

بهترین زمان برای نوشیدن شیر یک ساعت قبل از خواب است، زیرا در این بازه زمانی شیر با تحریک سلول‌های بدن آرامش را به بدن باز می‌گرداند و بدن احساس راحتی می‌کند و فرد به دنبال آن راحت‌تر خواهد خوابید.

راهکاری موثر برای ترک سیگار/نقش داروهای ضد افسردگی در مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها

دانستن این موضوع که چه زمانی باید شیر و محصولات لبنی را میل کنیم، نقش زیادی در استحکام استخوان‌ها دارد و ساعات مصرف کردن مایعات نقش زیادی در جذب کلسیم آن دارد.  شیر، ماده غذایی است که طبع سردی دارد، از این رو از قدیم پزشکان همواره تاکید می‌کردند تا آن را همراه با دارچین یا زنجبیل مصرف کرده تا جذب کلسیم آن بالا‌تر رود و انرژی بیشتری در بدن تولید کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بهترین زمان برای نوشیدن شیر یک ساعت قبل از خواب است، زیرا در این بازه زمانی شیر با تحریک سلول‌های بدن آرامش را به بدن باز می‌گرداند و بدن احساس راحتی می‌کند و فرد به دنبال آن راحت‌تر خواهد خوابید.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، مصرف شیر می‌تواند در هر وعده غذایی مطلوب باشد، اما قبل از خواب بدن فرصت کافی برای جذب آن را پیدا می‌کند و بعد از خواب فرد می‌تواند آثار ناشی از مصرف آن را در چهره خود ببیند، زیرا مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد نوشیدن شیر باعث استحکام پوست صورت و شادابی و طراوت آن خواهد شد.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *